När bitarna passar ihop

StorA (helt apropå): Mamma? Vet du vad återvinning är?
Jag (nyfiken på om han vet) : Berätta!
StorA (förklarande): Det är när man kastar nåt åsså blir det till nåt annat
Jag (bekräftar):  Mmmm! Så är det!

StorA (med lysande ögon): Det är pjeciiiiis som när jag river nåt Lego.
Då återvinner jag ju det och bygger nåt annat!

Jag tittar på honom, både imponerad, och samtidigt har jag alla timmar
vi spenderat bygga ihop dyra legobyggen i åtanke (som jag sagt han inte får riva)

StorA( läser mina tankar och skyndar sig att skyla över):
Fast det gäller ju inte medicinmannen, eller General Grievous skepp....
eller Gajmadons mäste förståss mamma! Det vet du jö!



Kommentarer
Postat av: Malin B

Härligt återvinningstänk!



Konstigt nog har min son aldrig påstått att jag ÄR pinsam i samband med fotboll. Min dotter tyckte ju det för många år sedan och slutade då att följa med som publik. ;)

Vet inte om det är lite över lag just döttrar som tycker att mammor är pinsamma? För i från det hållet har jag fått mycket hård kritik genom åren kan jag lova. Därför har det alltid jämnat ut sig på något vis.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback