Tredje dagen

Maken i huset jobbar.
Modern i huset är orkeslös med feber och förkylning.
LillA är småkrasslig och smågnällig.
StorA är pigg och har energi för att hålla en mindre stad igång.

Kanske är det därför jag påbörjat min tredje dag med feber.
För jag tror nämligen att den enda som kan göra en frisk är att
man får sova bort sjukdomen, och det går ju inte riktigt.

Jag har fått lägga mig på en "nearly good-enough parenting" nivå.
Detta innebär: Ge barnen mat, byta blöja på minstingen och le matt mot
dem på håll. Ungefär så.

Det är inte rätt men det går ju.

Får se om jag orkar hämta tidningen idag.
Det kändes för jobbigt igår.
En promenad på 10 meter tur och retur är jäkla långt ibland.

Nåja.

Ska lägga mig ner och fortsätta mattsvettas en stund nu när jag skrivit
detta och fått gnälla av mig.

Det är syyyyynd om miiiiiiiiig (fast mest synd om barnen)

Kommentarer
Postat av: Bea

Usch vad trist att vara sjuk. Det låter inte särskilt kul för någon av er! Hoppas ni "överlever" dagen. Du får väl använda din fantasi och ge StorA några svåra uppdrag som håller honom sysselsatt på olika sätt ;). Krya på dig! Kram

2011-01-20 @ 10:59:23
Postat av: Bokmalen

Ja, visst är det synd om dig! Hoppas du kryar på dig snart. Inge kul alls att va sjuk!!

StorKRamen, Maria

Postat av: Sara

Usch! Krya på dig! Tycker ni varit tillräckligt mkt sjuka o krämpor senaste tiden så nu kan de bara bli bättre... Kram

2011-01-20 @ 22:19:31
URL: http://Sh.blogg
Postat av: Frida

Bea: Vi hade faktiskt en ganska fin dag. Barnen var på gott humör och det underlättar ju alltid :)

Maria: Tack! Jag gillar att få sympati när jag är (nära-döden) förkyld. Kram!

Sara: Jag måste faktiskt hålla med, tycker det räcker för en låååång tid framöver! Kram!

2011-01-21 @ 09:04:00
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback