Fyrklöver var verkligen tursam

Söndag.

Resa mot Dalarna, vårt slutmål, gick över förväntan
då kidsen skötte sig rätt bra.

Roligast med resan var att göra uppror mot tanten
i GPS:en genom att INTE följa anvisningarna.
Man väntade nästan att hon skulle skrika
"men vänd om då era nötter" vid nåt tillfälle,
men som bekant är hon ju inte levande.
Hon hakade dock upp sig i några kilometer
och sa bara "sväng höger"...."sväng höger".
Man kan säga att hon fastnade i vinkelvolten.


Vi hade hittat en stugby i Rättvik där vi skulle bo.
Om Solebo inte motsvarade mina förväntningar, så
överträffade
Fyrklöverns stugby dem.


Stugorna hade ALLT man kunde önska, utom möjligtvis bra täckning
på det utlovade trådlösa nätverket.


Vi hade stugorna bredvid varandra som ni kan se, och gräsmattan
dem emellan har varit flitigt använda för mest lek, men också samkväm.

    


Priset för stugorna är väldigt överkomligt och dessutom fick man mycket för
pengarna. Bara att det fanns både en sittgrupp och solstolar tyckte jag var lite
lyxigt måste jag säga.

 

Deras tolkning av "torkskåp" tycker jag förtjänar extrapoäng
enbart på kreativiteten.


 

Vi var mycket i stugorna på kvällarna, och turades om att bjuda på
middag. Det var inga problem att rymmas alla åtta inomhus regniga
dagar om jag säger så, och det var toppen att ha det så rymligt.

Kontentan?
Om ni ska till Dalarna, så kolla in denna stugby för ert boende.
Som sagt; (I mitt tycke) bra pris, och bra stugor.


Kommentarer
Postat av: Jimmy U

Eran GPS låter likadant som min. När jag skulle till Åsele och svängde ut på E4an i Jävre för att köra mot Skellefteå så fick den panik och tyckte man skulle svänga höger, vänster och göra U-sväng så fort det bara gick och jag fick starta om den för att den skulle tystna och börja ge konstruktiva förslag igen.

2011-07-19 @ 10:31:53
Postat av: Blomman

Det såg riktigt fint ut! :)

Postat av: Fru Lejon

Ser nice ut fast ni missade västra götaland... He e ju bara runt hörnet..:-) Synes om några dagar!

2011-07-19 @ 19:49:20
Postat av: Malin B

Härligt att finna en semesterplats med både fina stugor och fina pris! =)

Jag är inte utrustad med GPS, det räcker med att ha Herr´n i huset. =) Han kör alltid rätt och så tjatar han inte ett dugg om åt vilket håll det ska svängas. Perfekt!

2011-07-19 @ 22:45:55
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Jimmy U: Hahahahaha!



Blomman: Det var det. Man stod till och med ut med Furun ;-)



Fru Lejon: Var det när alltså? Jag och geografi är ungefär lika kompatibla som jag och matematik.. Snart ses vi! .)



MalinB: Vilken bra karl du har! Jag tror nog vi hade hittat ändå, men det var visst nåt om att programmet även varnar för farkameror. Nog för att vi höll begränsningarna (ähum), men ändå ;-)

2011-07-20 @ 15:39:49
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback