Skoj på Tomteland för tanter och elefanter!

Onsdag

Tomteland i Gesunda stod för dagens aktivitet, och vilket äventyr det var (för barnen och mig)!




Redan i den (korta) kön stod en Nisse och hälsade välkomna. StorA blev
jättekaxig och deklarerade klart och tydligt att han ”inte var rädd för nåt”.
Några timmar senare kröp han extra nära Moster sin då Trollkungen gjorde
entré och berättade om sina onda planer.


Trollkungen Ogab och Trädtrollet Ruffs! Den senare myntade uttrycket
"Mina tanter och elefanter" istället för "Mina damer och herrar".
Man kan säga att det blev semesterns skämt som användes flitigast.

Tomteland hade ett gediget dagsprogram som man kunde följa. Vi snubblade
över första akten i äventyrssagan som spelas, och den följde vi sen hela dagen.

Den var fantastiskt- och det var de medverkande i sina roller också.

Dessutom fanns det en hel del humor för oss vuxna också.

Jag tänker inte avslöja handligen för er som inte varit där, men har ni vägarna

förbi så far dit och delta. Det var jääääättteroligt!

Tomten var naturligtvis på plats och tog emot önskelistor
så barnen lämnade fram dem med stora ögon.
Tyvärr hade jag inte kameran på mig då så nån bild får ni inte av det.

 

Barnen kollar in Tomtens hus där det fanns Julmust mitt i sommaren!


Enda vi INTE tyckte var så kul var lunchbuffén som var lite mager och smakade
inte så mycket. Men allt annat var superduper för den med barnasinnet kvar.

På kvällen hälsade min familj på min vän A och hennes fina familj. Mycket surr blev det,

och fruktansvärt god mat måste jag säga.Dessutom blev det att snusa på deras

bebis som bara är en månad. Så söööööt!
Hon luktade precis som mina egna, bebislukt och kräk.

Jag älskar’t!


Kommentarer
Postat av: Sara

Låter helt super för de riktigt små! Vart ligger detta tomteland?

2011-07-22 @ 13:30:30
Postat av: Malin B

Härligt när man lär sig nya uttryck som snabbt blir klassiker. =)

Postat av: Frida

Sara: Utanför Mora, i Gesunda!

MalinB: Jag tycker det är hysteriskt kul! Barnen börjar tröttna, men det bryr jag mig inte om.

2011-07-26 @ 15:12:35
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback