När det kniper i hjärtat

Just nu kniper det lite i mitt hjärta.
Det har kommit ut ett vikariat där jag får arbeta med
det jag gjorde innan LillA kom till världen, och jag
kände att jag vill och "måste" söka det.
Vilket jag också gjort.
Och håller tummarna för att det blir mitt.

Det är alltså inte det som gör att min hjärta kniper.

Anledningen till det var att jag idag lämnade in en
ansökan om förskoleplats till lilleman (och utökat för storebror).
Han känns så liten min fina ettåring!

Trots att jag vet att det är några månader kvar och han kommer
att utvecklas massor så känns det så definitivt på nåt vis.

Med det sagt så vet jag ju inte ens om jag får jobbet.
Får jag inte det så är jag hemma resten av året som jag
hade tänkt från början.

Jag tror det att allt har en mening och det kommer bli
som det är bestämt så jag ska försöka slappna av.

En hel sommar ligger framför mig, tillsammans med mina
småskruttar och (snart) sommarlediga Make.

Carpe Diem Frida, Carpe Diem....

Kom ihåg det du med!

Frida


LillA utforskar "myggnätet" vi satt upp

Kommentarer
Postat av: Bea

Jag håller tummarna för att vikariatet blir ditt! Om det blir det så kommer det gå alldeles utmärkt för lilleman att börja på dagis. Han äe ju faktiskt ganska stor nu ;) Kram!

2011-06-07 @ 17:15:44
Postat av: Cissi

Hoppas du får jobbet!! Verkligen!! =) Jag förstår dig, shit, jag har haft panik för att sätta Neo på dagis sen jag lämna in ansökan...Men försöker intala mig att det är bra för honom :/



Men jag ska hålla tummarna för dig, kraaaaaaam! =)

Postat av: Malin B

På något vis löser det sig alltid trots att det med jämna mellanrum skär ordentligt i hjärtat...

Jag håller tummana och önskar lycka till!

2011-06-10 @ 23:55:54
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback