Svensbylijda!

Jag hade ett ärende till Svensbylidja idag och LillA fick hänga på.
Vi hade så tur att en skolklass var på gång så vi fick se värdar i tidstypiska kläder,
kika in i bagarstugan där bröd skulle till att bakas samt hälsa på djuren.

Tanken var att vi skulle fika också, men LillA blev kinkig så jag valde att åka
hem istället. Väl hemma sov han i två timmar.

När jag för många år sedan sommarjobbade som Turistinformatör så brukade
jag alltid föreslå just Svensbyliden som utflyktsmål.

Det är fantastiskt vackert, och dessutom händer det saker där hela tiden.

Åker ni till Pite(å) i sommar så gör ett besök vetja.

Ni kommer inte att ångra er!











Om ni är nyfiken på vad som händer och när så kolla
här.




Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilket fint ställe, helt i min smak! =)

Det finns bara ett "krux i kråksången", från mig är det himla långt till Piteåtrakten. Därför är det TUR att du serverar mig så mycket fint på detta vis.

Postat av: Bokmalen

Ser ju underbart ut!! Har vi vägarna förbi så lär vi stanna till. Men det verkar som att vi ska söderut i sommar så vi får väl se!??

Påminner lite om "Olofsfors burk" där vi burkar va å fota...

Kramen, Maria

2011-06-09 @ 16:40:38
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Lenajl

Tack Frida!

Tror minsann det får bli en dagstu dit under sommaren!!

2011-06-11 @ 11:44:32
Postat av: Frida

Malin: Långresor är till för att göras :D



Maria: Gör verkligen det! Perfekt att stanna en stund och fika lite! Kramen!



LenaJL: Det tycker jag definitivt!

2011-06-11 @ 18:10:31
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback