Dagens tankegångar kring bloggandet

Hej på er!

Jag vill tacka för era kommentarer på förra inlägget.
Många av er förstod exakt vad jag menar och slog helt
enkelt huvudet på spiken med era ord.

Under helgen har jag känt att jag vill förtydliga mig lite.

Vid några tillfällen har jag skrivit saker som att om jag
bloggade för att få bekräftelse (via kommentarer) så hade
jag gett upp för länge sen.

Vad jag märkt är att jag under de senaste veckorna börjat
irritera mig på hur dåligt besöksantalet stämmer med antal
kommentarer.

Jag har några underbara människor som ALLTID tar sig tid.
Några som ofta tar sig tid.
Några som säger nåt då och då.
Det tycker jag är fantastiskt härligt!

Men stora massan av er säger faktiskt inte ett endaste litet dugg.
Någonsin.

Däremot kan jag på omvägar få höra, eller få sagt till mig, att
man läser (och gillar) min blogg.

Tack det var ju trevligt! Det skulle vara trevligare om du någon gång
gav någon respons här också.

För att klargöra en sak så menade jag aldrig att ge intrycket att jag skulle
helt sluta blogga. Däremot så har jag starka funderationer på att
lösenordsskydda min blogg och bara de som aktivt ber om det
kommer att få fortsätta läsa.

Kan redan nu lista ut vilka av er aktiva som skulle vilja hänga med.

Så vad säger ni "smygisar"?

Vill ni fortsätta ta del av mina funderingar, vardagsliv och StorA:s klokheter?
Vill ni hänga med på LillA:s fortsatta resa om jag tar beslutet att låsa
bloggen i framtiden.


Jag lämnar bloggen öppen för ett tag till så får jag väl se hur det
utvecklar sig och hur jag känner.

Min lillasyster sa dock en klok sak en gång:
"Det är inte roligt att kommentera om man är tvingad".

Så sant så.

Jag begär inte mycket.
Ett livstecken skulle dock vara trevligt. Nån gång.
Fick några förra inlägget. Det gjorde mig glad.

Självklart begär jag att DU ska säga nåt varje gång för det vet jag
själv att det inte är möjligt. Men jag önskar att DU gör det någon gång.

Ett hej är faktiskt inte så svårt att skriva.


/Frida- som fortsätter fundera men bloggar som vanligt under tiden.

Kommentarer
Postat av: Maggan

Hej! Här kommer en kommentar från en smygis (haha som att jag är en smygare....) och du vet - jag läser din blogg så ofta jag orkar, och kommenterar så ofta jag orkar - tyvärr så är inte orken så stor. Datorn är inte prio ett när jag blir sämre, det händer att det går två veckor utan att jag orkar sitta och kolla på mina älsklingsbloggar - u know I love u anyway:-D



2011-03-21 @ 08:57:27
Postat av: Frida

Maggan: Du? En smygare? HAHAHAHA! Dagens skratt!

Du behöver inte känna dig träffad. Puss och kram!

Postat av: Birgitta

GUILTY! Japp jag erkänner jag är en smygis och läser din blogg ibland när tid finns. Är dock totalt värdelös på att kommentera. Ska försöka bättra mig.Kram <3

2011-03-21 @ 10:23:32
Postat av: Fru Lejon

Tvångskommentera är inte skoj, men allt beror ju på hur öppen du vill vara och vem du vill släppa in på en eventuell sluten blogg. Känner mig inte träffad i och med att jag är helt fantastisk på att kommentera och ha en åsikt om allt. :-) /Fru Lejon-live n´kickin´.

2011-03-21 @ 10:26:10
Postat av: ♥ EVA ♥

Jag är ingen smygare men det är ju inte alltid man orkar skriva...jag vet, slött men sant...hehe !

Oftast är det ju då blogg.se går som saktast, på söndagskvällarna tex och då funkar det så dåligt att man inte klarar att vänta...



Har också funderat lite på vem som läser hos mig...då man har 4 kommentarer men över 200 besökare kan man ju fundera liiite...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA



2011-03-21 @ 10:59:27
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Frida

Birgitta: Jag tycker om smygisar också, men gillar dem ännu mer när jag får ett hej! Så välkommen! Nu vet jag att du är här! :) Kram tillbaka!



Fru Lejon: Nej, du ska inte känna dig träffad heller. Jag tyckte det var svårt att veta hur jag skulle skriva, för jag ville bara förklara hur jag känt det sista tiden. Jag är ju öppen med det mesta annat så då kändes det fånigt att inte våga skriva om detta. Det finns inget tvång i frekvens på kommentarer så känn lugnet du vännen. Det är bara det att av alla som läser min sida så är det ungefär 10-15 personer som skriver nåt nån gång elelr oftare. De övriga ca 90 procenten har jag ingen aning om vilka det är. FÖrrän nu då några vänliga själar sagt hej och då är jag så glaaad så glaaaaaad! :) Kramisar!

2011-03-21 @ 11:01:27
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Frida

Eva: Hehe! Jag vet hur det är. Speciellt när blogg.se går sakta så ids man bara inte. Eller när man får sjuttielva felmeddelande för att det blev "fel på sessionsdatan". :)

2011-03-21 @ 11:17:55
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Carolin

Hej, jag är en riktig smygis faktiskt, men jag tycker mycket om att läsa din blogg och har följt den lite sporadiskt under en ganska lång period. Jag är dock värdelös på att kommentera, men det ska jag absolut försöka att bli bättre på. Din blogg ger mig många goda skratt! .9 kram

2011-03-21 @ 14:52:37
Postat av: Fanny

Hej Frida! Jag är nog tyvärr en av de där smygisarna! Jag går in på din blogg varje dag och gillar den skarpt, särskilt roligt är det att läsa när jag inte bor i Piteå och inte din syster heller, då hinner jag ju nästan aldrig träffa dig! Men fortsätta läsa din blogg, det vill jag! Och så ska jag försöka bli lite bättre på att kommentera :) Kramar från Umeå

2011-03-21 @ 14:56:28
Postat av: Leif

För pappa och morfar är det enbart kul att läsa vad du/ni gör. Fortsätt. Kram

2011-03-21 @ 15:11:02
Postat av: Anna A

Jag läser alltid din blogg men är lite dålig på det här med att kommentera. Jag tycker att det är fantastiskt roligt att få läsa om hur ni har det, vi bor ju liksom lite långt borta för att hälsa på er på riktigt än så länge. Då hälsar jag gärna på genom bloggen. Var så fint att få träffa er sist.

Många kramar/Anna Avander.

2011-03-21 @ 16:54:50
URL: http://annalundstrom.blogspot.com
Postat av: Frida

Carolin: Välkommen! Vad glad jag blev att du sa hej! :)

Fanny: Hej på dig tjejen!Har du nån blogg nu för tiden? KRAM!

Pappa: Puss på dig!

Anna A: Hej Anna! Ja, avståndet är för långt, men ni är ju på väg att bosätta er på rätt sida om ekvatorn snart så det tar sig nog! :) Kram till dig också!

2011-03-21 @ 17:43:35
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej Frida!



Jag är en av dom som inte kommenterasr jämt men dock ibland. Hoppas verkligen att du fortsätter med din udnerbara blogg med små klurigheter som barnen gör :) Får mig att drömma tillbaks till tiden då mina barn var så små:)



Ha en bra vecka!

Kram

2011-03-21 @ 18:08:35
Postat av: Malin

Hej Frida!

Jag vill jättegärna fortsätta läsa din blogg. Och jag vet att jag är urusel på att kommentera. Ska försöka bättra mig!

Kram på dig

2011-03-21 @ 19:22:01
URL: http://hallerskog.blogg.se/
Postat av: Frida

Eva: Ibland är också toppen! Ha en bra vecka du med!

Malin: Ser du har kvar din blogg. Finns det möjlighet att få läsa den? KRAM!

2011-03-21 @ 20:22:34
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Emma

Du vet att jag läser men jag är dålig på att kommentera också! Men du vet att jag ALLTID läser! Kram

2011-03-21 @ 20:31:57
URL: http://emmabogren.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag känner igen mig riktigt mycket i det du skriver. Har börjat irritera mig på alla smygisar hos mig med. Kanske därav att jag "inte känner för att skriva inlägg"!???

Får se om jag skriver ett liknande inlägg!???

StorKRamen, Maria

2011-03-21 @ 21:02:09
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Frida

Maria: Jag tror de flesta känner så då och då, att det smygs mycket. Det positiva är att det är några fina människor som sagt hej och det gör mig sååååå glad (fast mina stammisar gör mig ju glad nästan varje dag) :)

2011-03-21 @ 21:31:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: SAR

2011-03-22 @ 00:17:19
Postat av: Lenajl

Lösenord, bra ide! :)

Om du skickar det till mig först, alltså... ;)



Pussn!

/Läna

2011-03-22 @ 10:19:26
Postat av: SvBG

Jo, jag vet hur det är med okommenterade grejor. i och för sig skriver man (åtminstone jag) mest för sin egen skull. Men visst är det kul med kommentarer.



Jag vet dock att jag varit lite för dålig på det den senaste tiden här på fjolårets bästa blogg, enligt en utmärkelse jag vet att du fick.



Kram

2011-03-22 @ 11:00:55
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com
Postat av: Frida

SAR: :D

Läna: Om det blir så står du härmed först i kön :)

SvBG: Var just hos dig och skrev, förmodligen samtidigt som du skrev hos mig, utan att veta om det :) Coolt! För övrigt var det det finaste utmärkelse en liten blogger kan få. Danke Schön (tror jag det stavas, jag har aldrig läst tyska) :) Kram!

2011-03-22 @ 11:08:05
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag som ibland lider av orddiarré behöver då rakt inte ta åt mig av att inte kommentera. Det kanske blir åt andra hållet istället: Malin, håll tyst! ;)

Fast det är ju lättare sagt än gjort, jag skriver dessutom fortare än jag pratar. Nästan iallafall... Pratade med det "fenomnet" med ett syskonbarn, han skriver också fort. "Det är så pinsamt när man chattar, den andre förstår inte hur man fått ihop alla ord." Det kanske är en av anledningarna till att jag inte chattar. När jag skriver i bloggar är det ju ingen som ser hur mycket/lite tid jag tar till förfogande.

Jag blev iallafall glad över att du inte hade för avsikt att sluta blogga.

Nu springer jag ut till disken och sedan ut med hunden sedan kanske jag har några minuter till bloggande. =)

2011-03-22 @ 18:22:06
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Kör-Anna

Hej vännen!

2011-03-22 @ 20:20:54
Postat av: Frida

Kör-Anna: Hej vännen! :D

2011-03-22 @ 20:32:47
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Frida

MalinB: Fortsätt du! I like it alot (alltså att du lider av ord piiip!!! Spring försiktigt med hunden. Är det lika halt som här är det förenat med livsfara!

2011-03-22 @ 20:34:57
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Sarah

Men smyga som jag är så bra på - när jag har mina tofflor på mig :)

2011-03-23 @ 22:49:30
URL: http://spaggl.blogspot.com
Postat av: Frida

Sarah: Inte ens då lyckas jag. Kanske jag får gå en Smyga-I-Tofflor-kurs hos dig? ;-)

2011-03-24 @ 09:58:44
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Nyckelpigan

Hej Frida. Jag får nog ta åt mig och säga att jag också är en sån där som läser din blogg, men inte kommenterar, sorry - skall bättra mig! Vill bara också säga att du skriver suveränt BRA, du har humor och kloka tankar! Din blogg vill jag verkligen fortsätta att kunna läsa! Kram och ha en bra kväll.

2011-03-25 @ 21:16:33
URL: http://nyckelpigan.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback