Helgutflykt

Lördag till söndag sov barnen hos mormor/morfar respektive farmor.
Själva styrde vi kosan mot Storforsen tillsammans med Makens jobb.

Övernattning, trerätters på kvällen, musikunderhållning och samkväm
med trevliga människor stod på agendan. Dagen efter obligatiorisk
hotellfrukost och hemresa till glada barn.


Skål i Champagne vid framkomst


Vårt rum.
Vi hade bastu, men den hann vi inte använda. Dock var det någon
"rolig människa" som hade satt på den åt oss så när vi återvände
från rummet var det aningens hett i badrummet....


Utsikten från den inglasade balkongen var inget att klaga på


Förrätt: Gräddig kantarellsoppa. Med betoning på gräddig....


Efterrätt: Vaniljpannacotta med bär. Supergod.
(Varmrätt: Oxfile med potatisgratäng, fast då glömde jag ta kort)


Vi gick till rummet vid halv elva. Då var jag helt slut.
Men så sprättade vi första ciderna vid tresnåret.
Vet inte när det hände sist.
Förmodligen för tio år sedan.


Frida


Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

Ååhhh vilken härlig helg ni verkar ha haft :)



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Anna A

Men så underbart härligt! Inte dumt att få åka iväg och ladda batterierna lite. Kramar.

2011-03-28 @ 16:31:56
URL: http://annalundstrom.blogspot.com
Postat av: Cissi

Åh, så himla härligt att få vara barn-fria tillsammans, härligt ::):):)

2011-03-28 @ 17:15:35
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Lenajl

Men så klokt!! :)

2011-03-28 @ 21:51:46
Postat av: jenny

Gud vad lustigt, vår trerättersmiddag i lördags hade också kantareller i förrätten och typisch vaniljpannacotta (smakade så!) med hallon i efterrätten och jag glömde ta kort på huvudrätten. Som dock inte var oxfilé, men ändå.



:)



2011-03-29 @ 16:25:29
URL: http://jennyemilia.blogg.se/
Postat av: Frida

Eva: Den var extremt välbehövlig! :)Kram!

Anna: Ja, som sagt, extremt välbehövlig! Kram!

Cissi: Ja, det var fantastiskt trevligt (och välbehövligt) Anas ett tema i svaret? ;-)

LenaJL:Vi ÄR extremt kloka (och var extremt trötta)

Jenny: Haha! Är det sant? Undrar om det var någon officiellt "mobba huvudrätten dagen" som vi deltog i. Då måste vi säga förlåt för man får inte vara dum... ;D

2011-03-29 @ 19:21:08
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Fanny

Åh s härligt ni verkar ha haft det! Kan tänka mig att det var skönt att få komma iväg en helg! I Umeå gjorde jag inte mycket, jobbade på demensboende hela helgen, men det är kul det med!



Och som svar för några inläggskommentarer sedan; just nu har jag ingen blogg som jag aktivt skriver i, men det kommer kanske tillbaka snart..



Kram

2011-03-30 @ 08:22:29
Postat av: Petra

Men så härligt ni verkar ha haft det!

Skönt att komma iväg och slippa tänka på något annat än vilka kläder ska jag ha idag typ :P

kraam :)

2011-03-30 @ 15:51:25
URL: http://trixxa.blogg.se/
Postat av: Frida

Fanny: Det var riktigt skönt faktiskt! Om du börjar om att skriva kan du väl hojta till är du snäll. KRAM!

Petra: Det bästa ang kläder var att jag bara hade packat ett alternativ till "festliga kläder" så jag behövde inte ens fundera på det :) Kram!

2011-03-30 @ 20:12:02
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback