Komplimang som gör dig andlös

Makens starka sidan är inte komplimanger.
Främst för att han aldrig sällan ger några överhuvudtaget.

Jag har fått två verbala som jag kan erinra mig om och
då har vi ändå snart hållit ihop i 12 år.

1. Han var kär i mig för att jag hade utsläppt hår.
(sagt inför vittnen)

2. Han hävdade att jag och Jessica Biel var lika.
Jag väntade skitlänge på att han skulle börja skratta,
men det kom aldrig. (Jag är övertygad att han
ljög, men vågade inte ta tillbaka det då det kom så spontant.)

Plötsligt hände det igen:
Jag ringer Maken på jobbet och han svarar (såklart).
Orsaken till samtalet att jag helt enkelt vill veta hur mycket han
fått i skatteåterbäring (själv fick jag hånfulla 262 kr).

När jag frågar var han göra får jag svaret:
Sitter på toan och baj**r och tänker på dig.

Som jag sa.
Det där med komplimanger är inte hans starka sida.

Det råd jag härmed vill ge honom är gamla slagdängan
"Övning ger färdighet".

Med det sagt så kan jag också säga att jag inte håller
andan i väntan på att det ska ske.



Ha en fin lördag!

Frida


Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag har också en karl som inte har kommit till "komplimangskapitlet"...

"Men det VET du väl, att jag tycker om dig!" ungefär...

Håhåjaja!

Men man kan ju får kärleksförklaringar på annat sätt, som då han torkar upp mina spyor då jag inte gått i väg till toan i tid när jag hade maginfluensa.

Vilket hemskt inlägg då! ;)

Som då han lyfter ut spisen då jag "råkat" tappat ett örhänge där... Och mycket, mycket mer!

Men det jag ville komma till var att det ena aldrig behöver utesluta det andra. =)

Postat av: Sara

Haha, min sambo är inte heller så bra på det där med komplimanger. :p



Du får se skatteåterbäringen från den ljusa sidan; du slipper restskatt! :)

2011-03-26 @ 20:24:57
URL: http://formoonkeys.blogspot.com
Postat av: Lenajl

Frida...



Jag har en svag aning om att våra äkta män skulle trivas lika bra ihop som du och jag.

Fast det är ju bara en känsla jag har... Jag KAN ju ha fel. Eller?! ;)



Kram!!

/L



2011-03-26 @ 22:02:45
Postat av: Frida

Malin B: Det är faktiskt sant. Han visar det på andra sätt såklart. Fast rent verbalt är han inte direkt lysande ;-)

Sara: Du har så rätt så.Restskatt är INTE roligt...

Läna: Nej. Jag tror på dig jag! Alltid :D Fast jag funderar på om vi kanske ska starta en stödgrupp du och jag? Vi styr upp det under PDOL :) KRAM!

2011-03-27 @ 15:49:00
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Män är som hundvalpar: de måste drillas från början annars är det kört.

2011-03-27 @ 22:05:39
Postat av: Lenajl

DEAL!

2011-03-28 @ 07:20:25
Postat av: Frida

Fru Lejon: Då är det, med andra ord, kört för mig...

LenaJL: :D

2011-03-28 @ 13:27:10
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback