Vad som döljer sig i mörka utrymmen vet man aldrig



Klockan är 05:55 när jag börjar skriva så jag säger (motvilligt)
Godmorgon! Det kändes tungt att vakna så tidigt idag, men när en
liten kille pockar på så är det bara att lyda så här är rullgardinen
uppdragen sen halv sex-snåret.

Snart dags att äta frukost och det fick mig att tänka på gårdagen.

StorA och jag käkade mackor med skinka på till mellis igår.
Bara så ni vet så heter det "Mellis" och inte "Mellanmål" enligt
en viss ung herre. Säger du fel blir det ett utbrott.

I alla fall så noterade han att alla skinkor var "trasiga".
Då jag inte kunde förklara varför de hade revor på så
bestämde han sig för att vi måste ha en röstning på datorn
som de har på "Bolibompa vettu mamma".

Han tror att det är ett djur som gjort så skinkan är sönder.

De alternativ han föreslog var ett monster eller en dinosaurie.

Om någon av dessa visade sig vara rätt överväger jag att flytta...

För övrigt är det mesta sig likt så här veckan efter friskveckan före.
Det betyder, med andra ord, att LillA har feber.

Vi kan ju liksom inte hoppas på TVÅ friskveckor i rad. Det skulle
vara extremt förmätet av oss.


Ha en fin-fin dag!


Frida



Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Näää, inte igen!!! Förstår om ni är less.

Han är ju för go StorA. ;) Alltid lika kul att läsa om hans idéer. ;)

Kramen, Maria

Postat av: Frida

Maria: Ja, han är roligt nästan jämt. Förutom när han är hemsk. När jag hade min (något kortvariga) strejk/paus så hann jag erbjuda andra att ta honom- och folkt nappade. De är inte kloka!

Kanske redogör för det nån gång .)

Ha en bra dag!

KRAM!

2011-03-22 @ 11:24:02
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, han är bäst som vanligt :p

2011-03-22 @ 12:13:46
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Anna

Härliga skinkfunderingar! ;-) Krya på LillA!!!

Kram Anna

2011-03-22 @ 20:00:15
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Frida

Cissi: Han har sina moments! :) KRAM!

Anna: Jag tyckte de var lite läskiga jag. Tänk om det är sant liksom.... KRAM!

2011-03-22 @ 20:38:06
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Bara ingen råtta har varit och smakat på skinkorna så är jag nöjd. ;)

Jag tycker också att skinkorna är mycket finare om de är hela. ;) Jag brukar köpa Pärssons förpackningar och så "sortera" i Tupperwareaskar, de allra "fulaste" skivorna får min fyrbente, trogna vän så han gillar trasiga skivor skarpt han. ;)

2011-03-22 @ 21:07:51
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

MalinB: Imponerande att du ids sortera skinkan.Jag borde bli mer som du faktiskt. Helt ärligt!

Frågan är dock då jag saknar en fyrbent vän om jag måste ge de fula till den som färdas mest på golvet? Är det liksom en regel? Då ligger LillA bra till. Fast han är inte så bra på att tugga...

Fast det där med skinka i burk lät faktiskt lockande.

2011-03-22 @ 21:33:52
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback