Valförslag och tidningsankor

Valberedningen har lämnat sitt förslag till partiledare för S och jag känner mig
glad. Jag har faktiskt ingen aning om vem Håkan Juholt är, men ser fram emot
att ta reda på det här framöver.

Konstaterar att vårt lands dagstidningar är lika flexibla som vanligt och
ute efter en sann helhetsbild i ämnet.

Aftonbladet drar till med:
"Är Håkan Juholt ett bra val som ny S-ledare"
Med alternativet "Ja" eller "Nej".
Det borde väl åtminstonde finnas ett "kanske" med i potten.
Eller nåt?

De är dock snäppet bättre än Expressen som drar till med
den extremt öppna frågan:
Är Juholt bästa partiledaren för S?
Såklart med alternativet "Ja" eller "Nej".
Inte ett "kanske" här heller så långt ögat kan nå.

Jag vet inte, men hur kan man veta om någon är
bästa partiledare innan val har hållits och någon de facto ÄR partiledare.

Fast vad vet lilla jag om demokratiska processer i förhållande
till stora tidningsgiganter med politiska experter.....


/Frida *himlar med ögonen*

Kommentarer
Postat av: Malin B

Jag tycker iallafall att det är "spännande" med Håkan. =) I sin hembygd tycks han ju vara poppis och det är ju där det ska vara svårast att "frälsa folk". Den som lever får se när det blir som det blir.

Postat av: Frida

MalinB: Japp.Det ska bli spännande att se vad det är för en person :)

2011-03-12 @ 21:02:00
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback