Bad mommy.

Jag och StorA inledde dagen som kompisar.
Vi cyklade iväg till Öppna Förskolan bara han och jag
och hade mycket trevligt där.

Just nu har vi haft ett bråk.
Det kan vara så att det är mitt fel.
För han fick inte se Gleeavsnittet med mig eftersom
han kom in de sista tio sekundrarna och vill då
se om hela programmet, vilket jag inte ids.

Sen sjöng jag "Dancing Queen" för honom, men då blev
han jätte, jätte arg.

Efter att han med eftertryck och avsmalnande ögon
skrikit förolämpningen att "jag var en liten bebis
med en blöja" började jag skratta.

Vilket jag inte kunde sluta med.

På fem minuter.

Under den tiden hann StorA deklarera att han aldrig
skulle ge mig, lillebror eller pappa någon puss eller
kram mer. Det utökades till alla i hela världen.
Plus att han aldrig skulle bli glad mer.
Eller tycka om någon alls i hela världen.
Någonsin.

Allt detta medan jag försöker undertrycka det gapskratt
som hotar under ytan. Och misslyckas gång på gång.

Så jag ber om ursäkt till hela mänskligheten då
StorA verkar vara förlorad för oss alla....


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, ja men det är ju så svårt att hålla sig för skratt när dom små blir sådär arga. Dom är ju så söta för man ser ju att dom VERKLIGEN menar det å tror på det dom säger. ;)

Tack för att du delar med dig av alla roliga saker ni säger å gör!! :)

Kramen, Maria

Postat av: Madde

Älskar hans kommentarer ;) Haha...

2011-05-11 @ 16:53:48
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Anna A

Nu började jag också skratta:) Ni är fina ni.

2011-05-11 @ 22:32:04
URL: http://annalundstrom.blogspot.com
Postat av: Frida

Maria: Tack för lite stöd! Jag var verkligen inte en så bra mamma just då. Och jag borde väl vara tacksam för att den värsta förolämpningen han kunde komma på var att jag var en "bebis i blöja" istället för nåt riktigt elakt. Han kom en timme senare och sa att han inte hatade hela världen iaf så vi hade tur där! :)



Madde: Han är verligen för rolig ibland. :)



Anna A: Skönt! Då var vi två!

2011-05-12 @ 12:02:15
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Jenny

Oj. Dramatisk liten kille! hihi. förstår att du hade svårt att hålla dig för skratt :)

2011-05-12 @ 14:17:13
URL: http://jennyemilia.blogg.se/
Postat av: Frida

Jenny: Det känns litegrand som Dramaten nästa?! ;-)

2011-05-13 @ 07:34:36
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Lenajl

Åh näj! Inte storA?! ;)

2011-05-15 @ 13:05:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback