Födelsedag igen!



Idag säger är det Makens födelsedag så jag är i bakartagen igen.
Vi kommer inte att ha något kalas, utan bara föräldrarna och syster med
familj på minifika.

Jag har tagit revansch på både Kanelkakan OCH Sommarkakan genom att sätta
i rätt mängd bakpulver i bakverken denna gång. Sommarkakan är redan
högre än förra gången och den har bara gräddat i fem minuter....

På tal om bakmisstag så  tänkte jag för mig själv att det bästa jag någonsin
gjorde på HK:n (Hemkunskapen) var att jag på första lektionen någonsin
lyckades bränna margarinet när jag skulle smälta det i pannan.
Det är nämligen ett misstag jag aldrig gjort om sen dess.

Får hoppas det blir detsamma med bakpulver även i framtiden.

Ha en fin dag allihop!

(Om än Maken får en extrakram lite så här på bemärkelsedagen!)


Frida

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

Ser fram emot go´fikat ikväll!

Kraaaaaaaaaaaaam

2011-05-24 @ 12:18:37
Postat av: Malin B

...och JAG hade gärna kommit och ätit god kaka jag också. ;) Smaskar i mig så här i bloggväg. ;) Det är ju helt klart kalorifritt.



Grattis till din make så här lite i efterskott och grattis till dig som lyckades så fint med bakningen. Misstag gör man liksom bara en gång, sedan har man ju lärt sig. ;) För tid och evighet.

Postat av: Frida

Mamma: :D Tjaaaa,det är ju dina recept hela bunten!



Malin B: Varsegod! Hoppas det smakade! :)

Är rädd för att vissa misstag kan komma att upprepas eftersom jag brukar ha lite otur både när jag tänker och läser. Bokstäverna liksom bara hoppar iväg ibland. Ska skicka hälsningen vidare till Maken!

2011-05-25 @ 22:10:20
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback