Horn även i pannan

Svärmor räddade mig från ett bryt idag.
Jag var nämligen tvungen att baka eftersom vi ska ha fikaförsäljning och fikalotteri i samband med söndagens körkonsert.

Problemet var att degen inte ville ta ihop. Jag har tidigare gnällt om hur frustrerande det är att jobba utan röst. Det har jag nu konstaterat är en petitess jämför med att vara frustrerad och utan röst....

Svärmor kände telepatin och löste allt med vatten. Plus gav mig försiktigt rådet att rulla ut och skära hela degen istället för att göra en och en. Dessutom hjälpte hon till.

Så hornen i pannan drogs in, i takt med att vaniljhornen kavlades ut.

Återstår dock att se om någon vill ha dem.

Ha en bra kväll! Mvh, Den hornlösa


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Hi,hi, jag blir full i skratt för jag känner igen mig. Blir galen när det inte funkar som det skar när jag bakar eller grejar med nåt. ;)

Dom ser ju jättegoda ut. Om du har tid å lust får du gärna dela med dig av receptet. :)

Hoppas rösten kommer tillbaka snart!!

Kramen, Maria

Postat av: Cissi

Dom såg ju jätte-goda ut!! Mums!!

2011-11-30 @ 20:19:48
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Bea

Åh,mina favoriter - you know!! Kanske du har ett par till övers till nyårskvällen ;)

2011-11-30 @ 23:09:10
Postat av: ♥ EVA ♥

Dom såg ju supersmarriga ut vännen !!! Länge sen jag gjorde såna...



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

2011-12-01 @ 13:04:42
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback