Omvänd kvällsritual

Hemmet. Fredagkväll ca 20:09

Efter att ha nästan somnat på soffan fyra gånger bestämmer
sig mamman i huset på att gå och lägga sig.

Maken ser förvånad ut.
Sonen ser ännu mer förvånad ut.

Mamman erbjuder sonen att följa med och bre om henne.
Sonen blir väldigt glad!

StorA: Mamma, lägg dig ner då så brer jag om dig

Mamman lägger sig ner och täcket läggs på.

StorA: Är det nåt mer du vill jag ska göra innan jag går?

Mamman: Sjunga en godnattvisa kanske?

StorA (med lysande ögon): Vet du! Jag kommer att vara vaken längre än dig!

Mamman: Jaaaa. Men jag är så väldigt trött idag

StorA (rynkar pannan): Du kanske har sovit för lite? LillA har ju varit en gnällspik på natten och så...

Mamman  småler

StorA (drar efter andan och brister ut i sång): 
Bä bä vita lamm gick på restaurang. Vet du vad han gjorde?
Bajsa under boooordet! (paus för förtjust skratt och ett "hörde du mamma!)
In sen kom polisen och han fiste (paus för ett till förtjust skratt)

Nöjd ger han mamman en puss på pannan och går ut genom dörren.
Väl där vänder han sig om.


StorA( med varmt mysig stämma): Jag lämnar dörren lite öppen.
Jag är ju i mellanrummet så då vet du ju var jag är om du behöver nåt, okej?

Sen går han.

Mamman somnar fort, och med ett varm hjärta.
Det är roligare när hennes fraser kommer tillbaka en sån här gång,
än i trots-och- ilskesituationer.



Nu handlar ju inte den här historien om mig förstår ni.
Nej, nej!
Inte somnar jag före halv nio på fredagskvällar begriper ni väl!
Eller...jaa.....ehum....


Trevlig lördag    (säger hon som sov i elva timmar)!

Frida

Kommentarer
Postat av: pappa/morfar

O så härligt att läsa. Kram

2011-11-12 @ 13:34:03
Postat av: Lisa

Kram och trevlig helg till dej med, finaste Frida!

Postat av: margaretha

Finaste ungen...och finaste mamman! Kram

2011-11-12 @ 17:11:31
Postat av: Anonym

2011-11-13 @ 21:56:33
Postat av: Malin B

(Erkänner, det var jag som tryckte på skicka-knappen innan jag skrivit något. Ursäkta!!!)



Vi förstod ju av tidigare inlägg i veckan att du verkligen BEHÖVDE sova en bra stund så det var ju skönt att det fanns utrymme för det och med denna kvällsprocedur var det ju helt underbart!!!

2011-11-13 @ 21:57:54
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Sarah

He kom å bli en förståndi pojk de där! =) Tack för dina fina ord i min blogg. KRAAAM!!!

2011-11-14 @ 01:49:24
URL: http://spaggl.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback