Den som spar han har?

Innan klockan var kvart över åtta hade jag städat tvättstugan.
För att uppväga denna tråkiga, men nödvändiga, uppgift hade
jag tänkt åka på stan. Det blev aldrig av.
LillA verkar ha lite feberkänningar, och jag är matt.

Jag la mig på soffan ett slag och nu har jag fastnat framför ett (för mig)
nytt program:"Rabatt till varje pris". Det går ut på att samla så
många rabattkuponger att du i princip inte betalar
nåt för en ofantlig mängd varor.

Alla hittills har haft hyllorna hemma fulla med varor de fått billigt.

Jag kan då inte låta bli att undra varför de fortsätter shoppa, om
nu ingenting sinar på sisådär tio år eller nåt, men det kanske blir en sport?

Jag borde nog lära mig ett och annat av dem i alla fall, för här ekar det
mesta tomt hela tiden och det här med att planera mat är inte min
starka sidan.

På tal om mat så vankas middag i vårt hulda hem.
Korv och makaroner. Fint så det förslår! ;-)



Det enda som smällt högt idag är att LillA har lyckats med konststycket att
springa  in i en bokhylla och rätt in i ett bord inom loppet av två minuter.

Han verkar officiellt vara gjord av sågspån...






Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Har oxå sett det programmet en gång. Helt otroligt vad dom har grejer hemma. Tror inte att det funkar så här i vårt land!!??

Hoppas att ni kryar på er!!!

Kramen, Maria

Postat av: Mamma

Var uppe kl 5 imorse... vi kunde ha tjattrat i telefon :D

Kram!

2011-10-02 @ 21:35:07
Postat av: Blomman

Korv och makaroner är underskattat! :)

2011-10-03 @ 10:36:38
URL: http://blomkviiist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback