Grus i maskineriet

LillA:s feber håller i sig och är fortsatt hög.
På dagarna är han rätt så trevligt, och gnäller ytterst lite.
På nätterna gråter han otaliga gånger och jag springer som
en skållad råtta fram och tillbaka. Mediciner ges, dryck likaså men
oftast behöver han strykas på med lugnande hand.
I natt började han hosta också. Imorse hade han prickar på kroppen.

Vi ska på Vårdcentralen idag. Känns bra att de som kan kollar vad
det är. Google isn't your friend i sådan här lägen.


Jag har inte sovit ordentligt på tre dygn och spänningshuvudvärken
är konstant. Som ett brev på posten kom "underredesbesvären" tillbaka
och en ovälkommen konflikt som upptagit min tankeverksamhet i
över ett dygn gjorde inte saken bättre.

Vad är det man säger? En olycka kommer sällan ensam?

Jag skulle behöva en stor dos energi och extra kärlek just
nu, men under tiden forsätter att bita ihop och kämpa framåt.

Återkommer senare och uppdaterar om vårdcentralsbesöket.


Frida-som inte ids hitta en passande bild, men bjuder på
en fin låt istället.







Uppdatering kl 15:33
En och en halv timme tog besöket, och det var en onöjd kille som
var där. Han vägrade gapa, och sitta still. Det togs en del tester,
men allt var bra förutom en något förhöjd (eller sänkt, minns inte)
sänka. Allt tyder på en vanlig virusinfektion. Vad prickarna beror
på vad lite oklart. Antingen med viruset att göra, eller reaktionen
på förra veckans vaccinering.

Så. Det är bara att vänta på att han ska blir frisk av sig själv
med andra ord.

När LillA lades för eftermiddagsluren gjorde jag också ett försök.
En timme lyckades jag sova och det var välbehövligt, även om
jag känner mig lika trött och grusig i ögonen som innan.


Hoppas ni får en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Karolina

Styrkekramar!! Hade gärna kommit förbi och pysslat om er!!

2011-10-21 @ 11:15:04
Postat av: ♥ EVA ♥

Då skickar jag både energi och kärlek till dig vännen !!! För just nu har jag mycket ( sköter gullstruten...hihi ) !



♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥



JÄTTEKRAAAAAAAM EVA



Postat av: Cissi

Huvva...ja, dessa jäkla virus...hoppas han snart får bli frisk!! Kraaaaam

2011-10-22 @ 06:14:19
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Frida

Karolina: Jag vet! Tack! Kram

Eva: Jag tackar och bockar! Det behövdes! Kram tillbaka!

Cissi: Jag säger detsamma til er! Kram!

2011-10-22 @ 09:32:45
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Nadia

Pebbels har haft lite konstiga prickar som enligt bvc berodde på något magvirus. "Som en förkylning men det sätter sig i magen" förklarade dom. Och det skule gå över av sig själv..:D



Kan ju varit något sådant kanske. Kämpa på! KÄRLEK!

2011-10-24 @ 00:16:24
URL: http://nadiahill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback