Äntligen ett djur jag tål

När jag var på Gran Canaria kom Maken på att vi skulle köpa en
Ipad (ni vet en sån som alla kallar för "Paddan")

Den var till mig, sa han, för att jag tycker om att spela spel.
Jag har dock i ärlighetens namn inte använt den nåt egentligen.

Allt detta ändrades förra veckan.
Jag hade fått låna "Hungerspelen", men fick sedan inte
tag i uppföljarna. En tjej på jobbet hade tipsat om att man kunde
låna e-böcker (som det tydligen heter) via biblioteket och sedan
var det bara att läsa.

Sagt och gjort.
Efter en del trixande med appar och sånt kom jag igång.


Sen dess har jag läst de två uppföljarna till Hungerspelen samt
boken om Zlatan. Nu väntar Ninni Schulmans bok så att jag någon
gång kan ha bokklubb med de som ingår i den.

Det BÄSTA är att nu behöver jag inte vänta till böcker kommer ut i pocketform.
Min rygg och nacke fixar inte att hålla tunga böcker, och nu behöver
jag ju inte vänta lika länge på att få läsa det jag vill.

Summa summarum:
Ääääääääntligen ett djur jag inte bara gillar, utan också tål!

Det är värt att fira!


Firar gör nog biblioteket också som förmodligen hade en
blinkande lampa "Frida lånar böcker igen efter 10 år" på
sina skärmar.... ;-)

Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

Är lite sugen på en sån jag med då stora tunga böcker inte riktigt är min grej heller...och pocket börjar på nåt konstigt vis att ha för små bokstäver...;)

Låter väääldigt intressant !



♥ ♥ ♥



KRAAAM EVA

Postat av: mo

Haha, du har kommit in i ett riktigt lässtimm nu då, kul att du äntligen fick användning av ditt fina husdjur ;) Jag har inte kommit dit än, kör med pappersböcker (ett tag till :), kramar på dig

2012-04-10 @ 17:48:54
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Så modernt! =)

Zlatan-boken har stått i bokhyllan sedan julafton, två i familjen har läst den iallafall men den väntar på mig också.

Jag lånar ju på biblioteket hela tiden...

2012-04-11 @ 22:41:18
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback