Smaken är som baken


Jag är ingen doftmänniska.
 
Med det menar jag att jag väldigt sällan har på mig parfymer.
Mest för allergikernas skull faktiskt.

De dofter jag faktiskt har hemma är av det diskreta slaget.

För många år sedan fick jag av en slump en liten provflaska, med en
doft som jag blev alldeles begistrad i. Den fanns inte att få tag i någonstans
så jag lät det vara. Innan jul undersökte jag om den fanns här i stan.
Den skulle gå att beställa hem, men jag tvekade eftersom jag inte
var säker på att jag faktiskt skulle gilla den nu.

Till min stora förvåning, och glädje, fanns den på TaxFree-shopen på
flygplatsen så jag kunde testa.

Den var preciiiis som jag mindes den och jag bestämde mig för
att vara ego och köpte en i present till mig själv.



Om ni tycker jag surrar för att vara jag så beror det på att jag undviker
att prata på riktigt, men jag gillar ju att att prata så någonstans måste
ju det behovet få sitt utlopp.

Idag ska jag bara kurera mig hade jag tänkt för jag har mycket
att göra på jobbet i veckan. En blandning av sött och salt
(och potentiellt lite surt) kan  nog beteckna den kommande arbetsveckan.

Hoppas verkligen att du får en fin start på veckan! Frida

Kommentarer
Postat av: Fanny

Usch, krya på dig snabbt Frida!

Kram

Postat av: Läna

Krya på kramar! Här spritar vi och hoppas att vi kommer undan magsjukan som går på dagis...:(

Kram!

2012-02-07 @ 05:37:02
Postat av: Malin B

Jag lyssnar på vad du än surrar om - var så säker! =)

Kul när man hittar något man letat efter länge, present till sig själv borde man köpa oftare.

"En blandning av sött och salt" det var så jag trodde att du satt och nynnande på Stockholm i mitt hjärta!

Pigga på dig - kram!

2012-02-07 @ 06:51:10
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Jenny

Såg att du varit på G.C! Hade ni en skön resa? Vi var också borta i januari en sväng och det känns så märkligt.. så länge sedan på något sätt. Och att det kan vara varmt någon annanstans samtidigt som det är så kallt här? Man har inte en så självcentrerad syn på världen, eller så.. ;)



Ha en bra tisdagkväll! kram,

Jenny

2012-02-07 @ 16:30:30
URL: http://jennyemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback