Allt är upp och ner!




I höstas beställde jag en
personlig almanacka då jag skulle börja jobba.
Tanken var att både ha den för privat och arbetsbruk. Det var, med facit i hand,
inte så lyckat utan skapade helt enkelt stress inom mig.

Klok som jag är beställde jag en ny som damp ner i postlådan igår.

Det finns någonting  tillfredsställande med att börja fylla i helt tomma blad
så här i början av ett nytt år.

Det första som fick stå med var stundande resan. Den andra var resan i maj,
vilken för övrigt nu är bokad och klar den med och jag har fjärilar i magen.
Det känns som hela världen är i obalans, fast på ett bra sätt. Jag brukar ju
inte flänga så mycket och nu har jag två grejer inom några månader.

Skumt!


Det är i och för sig inte det enda som gör att det känns som upp-och-nervända
världen. Eftersom vi varit lediga länge och Maken,som egentligen skulle jobbat i
veckan, varit hemma för att han är sjuk så har vi helt vänt på dygnet.

För att ni till fullo ska förstå allvaret så kan jag säga så här.
Min Make såg Hockey inatt, och när han inte orkade se hela så
SPELADE HAN IN DET (han som avskyr sport).

Ni som känner honom förstår ju att ett sammanbrott är nära förestående...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj, oj, oj, är du säker på att han inte yrar.. P se hockey???? Nu är jag orolig!

Kraaaam!

Mamma

2012-01-06 @ 18:19:25
Postat av: Pappa/svärfar

Kanonbra. Äntligen visar han det dolda sportintresset.

2012-01-06 @ 19:46:19
Postat av: Malin B

Din make verkar ha EN supporter här ovan iallafall så han tar säkert hand om honom om det skulle behövas. =) Det är ju i nöden man märker vem som är en verklig vän menar jag!!!



Jag trodde först att hela din almanacka var upp och ner. ;)

Postat av: Läna

Men! Varför tog du inte en rosa?!



2012-01-06 @ 21:53:46
URL: http://lillafavoriten.blogg.se/
Postat av: Annika

jag har också beställt en sån där almanacka, för första gången faktiskt. En sak jag INTE gillade med den var att det inte var perforerat i ett hörn på sidan så man kan riva av. Annars var de jättefina :)

2012-01-07 @ 00:30:15
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Annika får göra som jag: sätta linjalen i den aktuella veckan! =) Alternativt ett snyggt och tjusigt gem.



Trevlig helg till dig också Fina Frida!

Jag ska åka och hämta min tös vid tåget sedan i dag, hon har varit borta sedan i måndags. Det trodde ingen för 13-14 år sedan, att hon skulle lämna mamma ens för en sekund. ;)

2012-01-07 @ 09:57:09
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Mamma: Jag säger ju det. Hela världen är upp och ner!!!



Pappa/Svärfar: Jag förstår att du myser. Nu har äntligeb P kommit ur båset.



Läna: Jag svarade hos dig. Har inte vågat läsa din reaktion än...



Annika: Har svarat hos dig. Ser också att Malin (nedan) gett samma tips som jag



Malin: Måste kännas skönt att hon kommer hem igen! Om hon vill barnvakta nån fler gång så kan du skicka henne norrut! Jag har två trotsiga charmtroll hon kan få vara med :D

2012-01-07 @ 10:52:38
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback