Festival i stan

Det har varit festival i stan.
 
Piteå Dansar och Ler, eller PDOL, som nästan alla säger.
Jag besökte den i torsdags (därav min något avslagda attityd på fredagen).
Trevligast var allt folk som jag umgicks med, och träffade på i vimlet.
Musikmässigt var det här första gången jag inte hade någon artist jag ville se.
Helt ärligt så visste jag inte vilka hälften var....
 
Igår spenderade jag och barnen ett par timmar i solen på festivalområdet
Med oss hade vi fina moster/lillasyster som tryggt guidade barnen
bland allehanda åkattraktioner. En lugn lunch, och en fika hann vi också med.
Dessutom han vi med gråt och tandagnisslan på grund av att LillA inte
riktigt förstår det där med "nu har vi åkt klart", och StorA blev biten av en
surpuppa precis innan lunchtid. Jag och syrran höll dock humöret uppe,
och det botade allehanda sura miner.
 
 
På kvällen bjöd vi in oss till storasyster med familj och fick förutom trevligt
sällskap även nybakt sockerkaka.
 
Ni hör väl att det var en bra dag?!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Ett par systrar skulle jag också vilja ha - att hålla humöret uppe med. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback