Korrekt?

För många, många år sedan skulle vi bege oss ut på husvagnssemester.
Medan mamma och pappa var inne och handlade på "Lillkonsum" passade
jag på att lära min lillasyster en direkt opassande låt (Du ska få kalsonger blå),
samt den väldigt passande, men oändligt långa "Vår tupp är död".
Den senare sjöng vi på hur länge som helst, eftersom man med fördel
ska framföra den i kanon. Till och med mamma och pappa hängde på,
även om jag nu som vuxen förstår att de nog blev förbaskat less på den.
 
Åren har gått.
 
Nu är det lillasyster som tagit över taktpinnen.
Än så länge håller hon "Kalsonger blå" för sig själv (fast jag misstänker
det är bara en tidsfråga). Däremot har hon lärt barnen "vår tupp är död",
som de tokgillar. Framför allt LillA går igång på den.
 
Sjunga hönan! säger han uppfodrande.
 
Han är verkligen sin fars son.
I hans version av "Gullefjun" säger ankan kvack kvack  i slutet.....
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Madde

Haha! Klockrent!

Svar: :)
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Malin B

Det är så härligt med barndomsminnen och så kul det är att sjunga tillsammans!!! ;)
...med amerikanska flaggan på...

Svar: Jaaaaaaaa, speciellt en hel bilresa till södra Sverige ;-)
fridasfunderingar.blogg.se

2012-07-12 @ 00:11:45
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback