LillA Picasso. Del två.

Han har gjort det igen.

Maken hade glömt en märkpenna framme.
Jag var inlåst på toan.
Ligisten Picasso satte igång.

Han vandaliserade målade på följande ställen:

På toalettdörren
På tapeten bredvid toalettdörren
På byrån där själva pennan hittades
På pallen han använde för att komma åt sagda penna
På tapeten bredvid garderoberna
På en av garderoberna
På köksbordet
På sin matsalsstol
På vitrinskåpen.
På sitt golv (två ställen)
På väggen
På sin dörr
På diverse gosedjur.
På sin docka
På sin spis
På sin matta
På en av de nylackerade innerdörrarna
På sig själv.

Jag blev helt galet ursinnig.

mig själv som inte hade koll.
Maken som lämnade en sådan penna framme
På LillA som borde lärt sig nåt sen förra gången.

Jag fick panik då jag inte fick bort på varken dörrar eller tapeter.
Hittade en flaska aceton från 1800-talet.
Tack och loooooov funkade det hyfsat.

Tyvärr funkade det inte helt på innerdörren.
Mjukisdjuren/dockorna går heller inte att göra nåt åt
för acetonen tog slut. Att jag hade någon hemma är ett smärre mirakel.







Ska inte kreativitet vara bra för hälsan?
Det var då definitivt inte bra för mitt blodtryck.....


Kommentarer
Postat av: Ingela Carlstedt

Förutom att verka vara släkt med Picasso så skulle jag även gissa att han kan ha fått någon gen av Usain Bolt (eller så var du inåst väääldigt länge, kanske till och med mot din vilja, inne på toa! ;))! :)

2012-06-04 @ 12:06:12
Postat av: Fru Lejon

Det ÄR mysigt med barn när de visar upp sin kreativa sida. Fast gärna på ett papper. :-)

2012-06-05 @ 05:23:29
Postat av: EVA

Kreativitet är bra...nästan jämt ! Men han är ju även snabbare än snabbast måste jag säga. Den killen kommer att producera tavlor på löpande band när väl föräldrarna inte stoppar honom...hihi !



Första kvällen vi bodde i vårt sprillans nybyggda hus på Djupviken så målade Cissi hela köksinredningen med blyertspenna !!! Allt hon nådde...och då var inte mitt blodtryck helt normalt kan jag lova...men med sudd och massor av tid så fick jag bort det !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Annika

ojoj, håller med Eva här ovanför, snabbare än blixten måste han ha varit! Aceton - tog inte det färgen på dörrarna och tapeterna? Nåt som funkar bra på motorolja (sånt har jag på dörrar och dörrfoder ibland) är vanliga tvättlappar för bäbisar, såna där blöta, äsch vad heter de? Jaa: våtservetter! Kanske inte funkar på tusch, men testa. Nu fick du en onödigt lång kommentar om ingenting, kram :)

2012-06-05 @ 22:20:48
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahaha, jag skrattar halvt ihjäl mig. fantastiskt inlägg.

2012-06-06 @ 00:23:59
URL: http://annalundstrom.blogspot.com
Postat av: Läna

Men Lill-Aaaa!

Så himla busig!

Fast kul att läsa. :)

2012-06-06 @ 06:44:32
URL: http://lillafavoriten.blogg.se/
Postat av: Frida

Ingela: Det kan vara så att jag pratade i telefon och det var enda sättet jag kunde få vara ifred.

Men jag tror han har nån gen av båda uppräknade...



Fru Lejon: Eller hur?! Vad lär de sig på Förskolan nu för tiden egentligen??? :P



Eva: Jaså? Hon blev ju rätt bra i slutändan så då finns det hopp. Dock skulle jag föredragit blyertspenna jämfört med den han valde. Bara tur det gick bort....



Annika: Ska minnas tipset. Jag vet inte om det var en acetonbaserad, men det funkade ju tack och lov. Har inhandlat mer också för nåt säger mig att detta inte är sista gången. Tyvärr.



Anna: Men Anna då? Var är sympatin? ;-D



Läna: Busig? Det kändes inte så just då. Fråga om nåt år eller så, då ser jag nog det roliga :D

2012-06-06 @ 21:25:13
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Anna À

Ett seriöst tips kommer med,min sympati för ditt humör, MIRAKELSVAMPEN från Pappersgrossen. Finns i 10 pack. Fukta den och gnid försiktigt bort ALL tusch! Funkar otroligt bra!!

2012-06-10 @ 09:11:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback