Nya tider

Midsommarafton var precis så där härlig som man önskat.
Några personer fattades pga sjukdom, men det kan man inte göra nåt åt.
Det enda vi kunde klaga på är myggen, och då vet man att det varit en bra dag!
 
 
Barnen är oförskämt pigga just nu kan jag konstatera.
Medan jag skriver ser jag dem genom altandörren, då de kör
omväxlande bobbycar och cykel ute på altanen.
 
Själv är jag jättetrött, och Maken har somnat om.
 
En ny företeelse har börjat visa sig i vårt hem,
"Komma in till mamma och pappa okristligt tidigt på morgonen och sova där".
 
Jag känner att det inte får bli en långvarig tradition.
 
LillA var åtminstonde supertrevlig igår.
Ville vi skulle sjunga, vilket vi gjorde alla tre (ja, även Maken klämde i).
StorA sov fortfarande i sin säng då.
 
Jag: Tänk dig när de blir tonåringar! Då sover de på dagarna, och är uppe halva
nätterna, så då får vi sova ut!
Maken: Ja, oh så underbart!
Jag: Fast då är du ju så gammal så då kan du väl inte sova länge på morgonen...
Maken: .......
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Här kom barnen "mitt i natten" och fortsatte sova i mitten i många år. Fast det hade jag nästan glömt nu...
Min dotter är oftast vaken när jag vaknar i helgerna så alla sover inte bort sin ungdom. ;)

Svar: Det jag mest ser fram emot är att få sova ut i min ålderdom ;-)Minns inte senaste gången jag fick vakna av mig själv. Den känslan kan jag sakna ibland....
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback