Husplaner?

Det går i vågor har jag märkt.

Plötsligt kommer lusten att flytta till nåt större, eller nyare.
Som ett brev på posten kommer då tankarna att vi har det
rätt så bra här ändå.

Det följs alltid av tankarna kring det jag skulle vilja göra med vårt hem.
Som att förlänga garaget så vi kunde få det dubbelgarage
det egentligen är. Eller ta bort garderobsraddan i
långa hallen och istället få ett luftigare kök med köksö.

Då skulle vårt hus i layouten se ut ungefär som ni ser där nere.




(Jag har använt den gamla hederliga metoden "kalkeringspapper och blyertspenna"
för att lyckats med ritningen. Jag är gode nöjd att jag kom ihåg hur man gör)


Bara hålla tummarna för att jag vinner på Lotto på onsdag så det hela blir av....

Kommentarer
Postat av: Läna

Det skulle göra stor skillnad med att öppna upp köket! I övrigt är ju ert hus faktiskt stort! :)

Du måste snart komma till mig tror jag...

2012-03-04 @ 10:05:47
Postat av: Mamma

Ja, så fint det skulle bli, när ni lika sätter igång så öppnar ni upp till lilla-A:s rum och får ett stort kök, matplats, allrum... och gör arbetsrummet till hans rum.. Vilka ytor ni skulle få!!

Kraaaaaaaaam

2012-03-04 @ 14:04:23
Postat av: Annika

Jag håller tummarna att du vinner på Lotto! Sen om du inte gör det, så drömma kan man alltid. Ibland tycker jag att just drömma och längta kan vara nog så roligt! Ha en fortsatt bra söndag. Kram :)

Postat av: Malin B

Stort kök är något som jag alltid har drömt om, när barnen var små och alla stod där och skulle ta på sig samtidigt (med små kompisar inräknat) så drömde jag om en stor hall också. Köket är hjärtat på något vis, sedan klarar man sig med mindre rum... När jag kom till detta hus tyckte jag dock att det var ENORMT eftersom jag vuxit upp i ett hus med väldigt små rum men huj vad jag vande mig snabbt. ;) Hemmablind är väl namnet?

2012-03-04 @ 16:06:25
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Läna: Jag vill så jag skäms (hälsa på alltså)! Synd jag är upptagen nästa helg, annars hade jag ju kunnat komma på gospeldag och sedan våldgästat dig :D



Mamma: Jo. Men Maken är ju inte ens inne på köket så resten finns nog inte ens i stjärnorna.... :(



Annika: Snällt av dig att hålla tummarna! Hoppas din söndag varit bra också!



Malin: Det går nästan inte att vara fler än en i vårt kök. Såvida man inte älskar att gnugga rumpa, och det är ju inte så roligt i längden... ;)

Jag vill gärna vänja om mig vid stora rum :D

2012-03-04 @ 21:03:46
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback