Trollen måste också ha någonstans att bo

LillA har länge vägrat att öppna munnen när det blivit dags för tandborstning. Det är förvånande eftersom han frekvent har den öppen när han surrar från morgon till kväll.

Tillslut blev jag desperat.

Tog till det där med " tandtrollen" trots att jag tänkte han skulle vara för liten för att förstå. Men si, det var ett framgångsrecept! Troll är något som unge herrn förstår, och han vill då rakt inte att de ska bo i hans mun.

Han gapar fort och stort!

"Nu flyttar trollen" säger jag när vi håller på.

LillA instämmer nickande.

" Till farmor" lägger han till.


Kommentarer
Postat av: Malin B

Farmor klarar säkert av trollen! ;)

Gullunge där!



Men din mor är säkert lite stolt ändå över att DU fått en kaka uppkallad efter dig! =)

Om hon inte hade namngett den där goda Kardemummakakan som jag har bakat massvis med gånger och familjen gillar lika skarpt som Fridakakan så hade ju DEN hetat Lizakakan!

Förresten, jag kan döpa om den på momangen!

Så, då var det fixat! =)

Postat av: Frida

Hoppas mamma läser detta! Hon kommer bli öööööööööööööööverlycklig då! :)

2012-05-02 @ 21:39:53
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Här har vi samma problem. Jag ska banne mig ta till de där trollen jag med. Kramar!

2012-05-03 @ 21:16:01
URL: http://annalundstrom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback