Lite upp, lite ner, lite less

I fredags smällde ryggen för mig.
Vet inte vad som hände, men ont hade/har jag.
Lyckades "häva" det värsta med mediciner,med resultat att magen kejkade
istället. Jag hatar dessa "moment 22" tillfällen då båda utgångarna är dåliga.
Magen vill inte vara med mig den här morgonen heller, men imorgon får den
baske mig bete sig normalt för jag VILL INTE VARA HEMMA!
 
Helgen på det stora hela har dock varit bra.
 
Vi inledde lördagen med att ha barnkalas för sexåringen. Det bjöds på Spöktårta
(beställd) och Chokladmonster (visst är jag talangfull). Sen skötte sig barnen
själva så jag och Maken tog i det närmaste semester i en och en halv timme.
De få aktiviteter vi hade som backup behövde vi aldrig ta till. Skönt!
För dig som är osäker så är Chokladmonstret till vänster ;-)
 
Förutom kalaset så blev det en hel del sång i helgen.
Först ut ett musikcafé med kören på lördagen vilket var en publiksuccé!
Roligt att få höra alla individuella talanger sjunga också.
För mig personligen gick det riktig dåligt. Rösten ville liksom inte hålla, och jag
var grymt besviken på mig själv. Jag tog dock revansch redan på söndagen då
jag sjöng på en gudstjänst på samma ställe. Det gick hur bra som helst då! :)
 
Jag och barnen har dessutom hunnit bli bjuden på middag av mamma, och då var
lillasyster därsom överraskning. Barnen blev superduperglada att få rå om både
sin moster OCH  mormor.
 
I bilen på väg hem:
LillA (gnälligt): Jag vill bo hos moster Emmaaaaaa! (repeat*5)
Jag: Jaså vill du bo hos Emma?
LillA (gnälligt) Jag vill bo hos moster Emma. Jag ta med min sääääng!
StorA (höjer på ögonbrynen): Jag vill då inte bo hos moster Emma
LillA tystnar.
Jag (nöjt): För du vill bo med din mamma va!?
StorA (neutralt): Nä, jag vill bara inte lämna min XBOX.
 
.....
 
Ridå.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja se barn, haha, dina verkar vara experter på att fälla underbara kommentarer :)

Svar: Jag vill gärna tro de har de efter sin mor :D
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback