StorA kontrar (Arots rartnok)

Trots att LillA äger en Pippidocka har det uppenbarligen gått
honom spårlöst förbi att hon är starkaste tjejen i hela världen.
Jag berättade detta för StorA vid läggdags.
Han kontrade med att han hade lärt sig att säga sitt namn baklänges.
Sen tvingade han mig att säga en massa namn på det sättet, och
det blev många hjärtliga skratt.
 
StorA (skrattande): Säg Pippis namn
Jag (nöjd över att slippa fuska genom att skriva ner det): "Ippip!
StorA(inte riktigt nöjd). Hela namnet menade jag!
 
Och ja.
Jag tragglade mig igenom Pippiotta Viktualia Rullgardina Krysmunta
Efraimsdotter Långstrump.
 
StorA skrattade så han kiknade.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken härlig blogg med mycket humor - de små kan verkligen göra vardagen spännande!
Hoppas det känns bättre i ryggen!

Svar: Tack och tack för omtanken. Är inte bättre än, men snart hoppas jag. Kul du kikade in! Välkommen åter! :)
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback