Not so happy day

Jag och barnen har idag fått de sura rönnbären att verka söta som
socker i jämförelse. Det var som att dörren ut från skolan/förskolan
var en magisk port från go och glad, till gnällig och gnälligare.
Jag var helt matt innan vi ens hade kommit hem, och den turen tar väl ca 32 sekunder.
Sen fortsatte det på den inslagna vägen.
Ska inte komma in, ska inte vara ute, ska hoppa, ska inte hoppa,
LillA slog, StorA puttades, LillA skrek, StorA skrek.
De grät samtidigt.
De växelgrät.
De växlegnällde.
De samtidigtgnällde.
När femitelfte konfliken passerats toppades det hela med att
StorA gnällde över maten. Såklart hade de ätit precis det jag just lagat......
 
När Maken kom hem så var middagen avklarad. Barnen temporärt
aniiiiingens gladare, och hans Fru sur som ättika.
 
Nu då?
Ja, vi har just sett Bolibompa i harmoni (obs, ingen ironi),
och nu har jag nedräkning. Snart ska LillA läggas.
 
Idag längtar jag efter det.
Mycket!
 
 

Kommentarer
Postat av: Fru Lejon

Barn är myyyyysiga.

Svar: Ja. Förutom just de dagarna. Å andra sidan är inte mammor så mysiga de dagarna heller.....
fridasfunderingar.blogg.se

2012-09-19 @ 15:52:10
Postat av: LenaJL

Det låter som att vi borde ta en shoppingdag snart tycker jag...


:)

Svar: JA! JA! JA! JA! JA!
fridasfunderingar.blogg.se

2012-09-20 @ 06:52:16
Postat av: Ingela Carlstedt

Ooo, de dagarna känner jag igen! Vet precis hur mycket man kan längta till läggdags! :)

Svar: Skönt att inte vara ensam!
fridasfunderingar.blogg.se

2012-09-21 @ 17:18:36
Postat av: Malin B

Det är sådana här dagar som får en att njuta av B R A dagar. Du har "en grej" att hämta inne hos min blogg. Kram på dig!

Svar: Du är alltför snäll! Tack vännen!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback