Ens högsta önskan kan vara den mest oväntade...

Vad skulle du säga är din högsta önskan?
 
StorA avslöjade sin ikväll.
 
StorA(med en bekymmersrynka i sin vackra panna):
Jag har en högsta önskan!
 
Jag: Jaha!? Vad är det?
 
StorA (suckande): Den kommer aaaaldrig att slå in.
 
Jag: Du behöver inte säga vad det är om du inte vill.
 
StorA: Det är okej. Jag kan säga det...
(tar ett djupt andetag och säger med eftertryck)
Jag  önskar att det inte fanns några mattor i hela världen.
 
Jag (försöker kväva ett fniss): Varför det?
 
StorA (dröjer lite med svaret):För man kan liksom inte bygga lego på en
sån vet du. Det blir liksom för mjukt....
 
 
Jag erkänner härmed att detta är en arkivbild
Idag är ingen bra dag att fotografera på.
Det finns för mycket lego på golvet så jag klassar det hela som
"osäker arbetsmiljö"....
 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, vilken underbar fundering han gått och tänkt på!! :))

Svar: För en legofantast måste nog mattor vara rena pinan.Själv tycker jag lego är rena pinan, åtminstonde när man trampar på dem.... ;-)
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Malin B

Här hade jag faktiskt inga mattor ett bra tag. Folk trodde att jag städade jämt. ;) Det var liksom lönlöst när de for runt med trampbilar och jag vet inte allt... Så bort med mattan från sonens eget rum vettja. Så får du allt lego där och slipper trampa på "eländet" överallt. ;) För tvi vale vad det gör ont när man trampar på lego utan att vara med på det. Den känslan kommer jag minsann ihåg.

Svar: Jag tror lego på golvet skulle kunna användas i vilket tortyrsammanhang som helst (om man nu är för det, vilket jag inte är). Problemet i hans rum är att det är så vansinnigt golvkallt så jag tror han får stå ut med sin matta, åtminstonde i vinter....
fridasfunderingar.blogg.se

2012-10-07 @ 22:06:20
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback