Första gången är inte alltid njutbar

När StorA slutat skolan idag drog vi iväg mot Haparanda/Tornio.
Köpte billiga Kuoma på Tex (som vanligt) och sedan for vi till IKEA.
Pojkarna ville leka i Smålandet och under den timmen hann jag och Maken
shoppa allt vi hade tänkt. Denna gång blev ingen vagn stulen.
 
När vi hämtat grabbarna åt vi superbillig middag och sedan valde
kidsen varsitt gosedjur (ingen ramlade nog omkull av förvåning där).
 
Både på vägen upp, och ner, tvingade Maken mig att lyssna på P3.
På vägen upp var det väl drägligt, men på hemvägen.....
 
Jag konstaterade att jag inte känt igen en endaste låt som spelades.
Inte på någon av färderna faktiskt.
Så blev det "onz onz musik".
"Skjut mig.Skjut mig nu" tänkte jag.
Fredagsmix kallades det visst, men allt lät likadant så
var var mixen funderade jag.
Spela nå Creedence tänkte jag desperat!
 
Men det blev värre.
 
Barnen började ropa "höj" ifrån baksätet, varpå Maken gör exakt det.
Samtidigt öppnar han rutorna. Detta sker i "centrala" Kalix.
"Ska du inte slå på taket" hojtar han glatt till mig som sitter och håller 
för öronen.
 
Någonstans i höjd med Rosvik (läs x antal mil senare)
förbarmar han sig över mig och byter till RixFm.
 
Fast om priset jag måste betala för att fara på IKEA
med min familj är att lyssna på lobotomerande musik
så skulle jag lätt kunna göra det igen.
fast då smusslar jag nog med mig öronproppar
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Allt har ett pris sägs det ju. ;)
Jag är så gammal att jag alltid lyssnar på P4 när jag åker själv. När tösen är med är det alltid Rix FM som gäller.
Tack för härlig läsning, gillar dig skarpt som du vet!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback