Dagens överraskning!

Vabbdag nummer fyra och febern är kvar för Lilleman.
Han är dock väldigt pigg mesta av tiden, för att sen somna i soffan
på eftermiddagen. Inte så likt honom om jag säger så....
 
Även en vabbande mamma måste dock får duscha.
Det gjorde jag idag.
LillA satt och såg på film.
 
Jag: Jag går och duschar nu
LillA(glatt): Okej mamma!
 
Jag går in i badrummet
Tassande fötter hörs efter några sekunder
 
LillA  (glatt) : Vad ska du gööööra mamma?
Jag(neutral): Jag ska ju duscha!
LillA(lika glad som för favoritjulklappen) : Ska du dusssja?
Jag: Ja. Gå och se filmen vetja!
LillA (ivägskuttandes): Okej!
 
Jag börjar duscha.
30 sekunder passerar. Max.
 
LillA (gläntar på dörren): Vad gööör du mamma?
Jag (tålamodig som få): Jag duschar ju
LillA(springer iväg) : Okej. Vänta här mamma!
 
LillA (ropandes): Blunda mamma!
Jag (blundar inte men ser ju inget ändå eftersom han är i sitt rum): Okej!
LillA (ropandes): Blunda då mamma! Jag har en öööverraskning!
Jag (ljuger igen): Okej
 
Skuttande steg hörs
 
LillA(superexalterad): Okej mamma! Nu kan du titta! Överraskning!
 
När jag kikar fram bakom draperiet inser jag att någon kikar tillbaka.
I dubbel bemärkelse.
 
Jag viker mig av skratt. LillA är supernöjd att jag är så glad för "överraskningen".
 
 
Avd: Saker man kommer undan med när man är två år men inte 22.
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Vilken SURPRISE!!!
Du, hoppas att febern försvinner snabbare än blixten nu.

Svar: Hoppas kan man, men det verkar lite segt med att han ska bli frisk. Tur han är ganska pigg iaf. Han längtar dock till "dagis", blir jättearg när han inte får fara för han är ju inte sjuk (tycker han).
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback