Jag känner mig lite taggig

Idag uppmärksammade LillA mig på ett krafsande ljud under bron vid vår ytterdörr.

Ikväll blev misstankarna bekräftade.

Vi har fått en ny hyresgäst.

Alla med snopp i vårt hushåll känner sig glada och tycker den är "söt".
Matat den har de hunnit göra också.

Jag önskar de låtit bli att mata den, men att den bor där den bor gör mig inte så mycket.

Att jag känner mig lite avogt inställd kan ju ha att göra med min ovilja mot sånt som ser ut som nålar som kan stickas....

Nåja.

Säg hej till " Kottis" som lär bli kvar ett tag oavsett vad jag tycker och känner.


Kommentarer
Postat av: Fru Lejon

Se positivt på det hela: igelkottar håller ormar borta.

2013-07-14 @ 23:33:58
Postat av: Frida

Jag har i och för sig aldrig sett en orm i närheten här, men jag kan försöka tänka så i alla fall...

Postat av: Malin B

Vilket bra tips du fick av Fru Lejon! =)
Igelkottar är lite barndomsnostalgi för mig, vi brukade ha igelkott hemma hos mig och så var det lika spännande att se om de hade fått några ungar.
Jag tycker också att de är söta, fast jag inte har någon snopp. ;)

2013-07-16 @ 14:17:49
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback