Nämen en tripp till akuten så här på lördagen kanske...?

Av alla de ställen jag hade hoppats att spendera min lördag på
var inte akuten ett av alternativen jag i förväg trott.
Men LillA ville annat.
 
Den lilla rackarungen petade nämligen in en halsbandspärla 
lite käckt i högra näsborren och den gick baske mig inte att få ut.
 
Tilllslut ringde jag sjukvårdsrådgivningen och ombads av dem att åka
upp med honom på akuten.
 
Väl där slet två sköterskor för att få ut den.
Det försvårades något av att en del lampor inte funkade
så vi fick byta rum ett antal gånger.
 
Pärlan satt lååååångt in mot benet och eftersom det inte
fanns någonting att haka i så blev det lite trixigt.
 
Efter det tillkallades läkaren Arne, som med hjälp
av en sug och en smal grunka med en krok på tillslut 
lyckades få ut den stora, lilla pärlan.
 
LillA skötte sig exemplariskt, har på heder och samvete lovat
att han inte ska stoppa in fler saker i näsan, och fick sig
dessutom en mjukiskänguru med bäbis med hem för att
han varit så modig och suttit så stilla och tålmodigt.
 
 
 
 
Slutet gott, tack och lov (avhåller mig från att tänka "tänk om")
 
LillA:s slutreplik i bilen?
Arne är superbäst på att suga.
 
Det ni!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Risken finns att lilleman kommer att stoppa fler saker i näsan - han kan få en ännu större mjukisdjurssamling. Det skulle han gilla!
Ett litet busfrö det är han i alla fall och gullat!

Svar: Risken finns ju, men jag tror inte han tyckte det var så roligt att ha folk som rotade runt i näsan, för lite ont gjorde det nog. Men man ska ju aldrig säga aldrig...
fridasfunderingar.blogg.se

2013-05-11 @ 18:21:59
Postat av: Inga-Lill

Jag tror det ligger i släkten, den minsta i Öjebyn har gjort detta också med ett besök på akuten som följd.

Svar: Det måste absolut vara ett släktdrag!
fridasfunderingar.blogg.se

2013-05-11 @ 18:38:45
Postat av: Malin B

"Liten". Hm!
Lilla gubben. Ni har väl inte kollat på Lisabeth och Madicken på sistone?
Skönt att Arne kunde fixa pärlan i alla fall.

Svar: Vi har faktiskt inte kollat på den någonting nyligen, så han fick väl infallet alldeles själv.Han har lovat att inte göra om det. Får väl hoppas han håller det!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback