Inte bara jag som är gammal tydligen.

 
 
LillA har fått en Bamesepyjamas av sin mormor och vill tacka
för det eftersom han är superglad.
Jag skickar iväg ett sms till mormor kring detta.
 
LillA (med rynkad panna): Har mormor en telefon?
Jag: Ja, såklart hon har.
LillA (fundersam) Men inte farmor för hon är ju gammal!
Jag: Nä, farmor har ju ingen telefon
LillA (fundersam): Fast mormor och morfar är ju också gamla
Jag: Är de?
LillA: Jaaaa...i alla fall morfar. Men han har ju en telefon fastän han är gammal.
 
Känns skönt att jag inte är den enda som LillA kallar för "gammal", om
än han försöker sig på förskönande omskrivningar i mitt fall...
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mormor

Hmm, fick en liten känsla av att jag är se som lite yngre än både make och "farmoran"
De är en fin kille lillaA
:D

2013-10-13 @ 20:26:46
Postat av: Malin B

Det är lite som ska uppfyllas för att vara gammal då. ;)
Härliga LillA! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback