Jag känner dig. Jag känner dig så väl....

Barnen har verkligen tilltro till min förmåga.
Idag bestämde jag mig för att de skulle få välja vad vi ska äta till middag.
Jag tog upp det på vägen till affären.
 
StorA (eftertänksamt)
Hamburgare skulle ju vara gott, men det kan vi ju inte äta för pappa
är ju inte hemma och du kan ju inte laga det så då måste vi köpa.
 
Jag (lite förnärmad): Jag kan göra hamburgare, men pappas blir godare.
 
StorA: Jag tycker vi köper gröt!
 
LillA: Ja med!
 
Så.
Idag blir det köpesgröt, köpesgodis (som om det finns någon annan väg),
och sen har vi bestämt att vi ska se film tillsammans.
 
Känns som en perfekt avslutning på denna vecka!
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Köpegröt och köpegodis låter perfekt i mina öron!
Annars hade faktiskt Ica extrapris på "sina egna" hamburgare i dag. Min son hade önskat just hamburgare och pommes till middag så det passade mig fint. ;)
Ett tag hade vi att vi valde fredagsmiddag varsin gång efter rullande schema. Fast det blev inte så stor variation ändå... Pizza, taccos, pommes... Typ så ja. Ingen valde köpegröt men en gång valde pappan i huset ROTMOS. Himmel och pannkaka vilket liv det blev. Tror att den där fredagstraditionen ebbade ut efter just DEN fredagen vid närmare eftertanke.

Svar: Rotmos kan nog ta knäcken av vem som helst ;)Idag åt vi lunch på stan så jag slapp laga nåt, men ikväll blir det att hitta på nåt okomplicerat som vi gillar hela bunten! :)
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback