Vad har du då?

StorA var så förkyld igår så han fick stanna hemma.
Vid matbordet då vi åt middag frågade jag hur han mår.
 
StorA (lite ynklig): Sådär. Lite bättre.
Jag( intresserad): Men hur mår du?
StorA(lite martyr): Jag har lite ont i halsen.
Jag (försöker få mer info): Ok, men på vilket sätt?
Det finns olika sätt att ha ont i halsen;
Man kan ha ont när man sväljer, man kan ha ont hela tiden, man kan
ha ont när man hostar. Vilket har du?
StorA: Ja, jag har lite ont när jag sväljer och hostar.
 
LillA (som följt konversationen intresserad säger glatt):
Ja, jag har dåligt humör!
 
....
 
 
 
(Ungefär där dog jag av skratt)
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Härliga ungar!
Skratt livar verkligen upp.
Hoppas alla humör o halsar är bra i dag! :)

Svar: Ja, vad vore livet utan dessa små?
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback