(Mor)Moders arvet

Jag pratade med min mor imorse, om lite ditt och datt. Det är ju min lediga fredag, men eftersom LillA fortfarande är sjuk hade jag inga större planer för dagen. Se lite film med sjuklingen och ta det lugnt bara.
 
Mamma tyckte jag skulle baka vara lite husmoderlig. 
 
...
...
 
När jag gapskrattat klart frågade jag om hon inte känner mig alls?!
Mitt namn kommer aldrig finnas på bild bredvid orden förknippat med husmoderlig om jag säger så.
 
Min ömma moder undrade högt för sig själv hur det kunnat gå så fel med mig.
 
Jag hade inget svar att ge men det är förmodligen inte hennes fel.
Kanske var fadersarvet för starkt?!
(Om pappa läser detta blir jag arvlös)
 
I alla fulla fall så tänkte jag till. 
Den sjuka fyraåringen har i princip klättrat i gardinerna och haft allmänt för mycket energi för en som är sjuk så jag bestämde mig för att slå fler flugor i en smäll.
 
 

LillA är aktiverad och den husmoderliga genen finns kvar i släkten, och således kan min mor kan andas ut, samtidigt som jag* slipper dammsuga.
 
Vinstsituation för alla!
 
 
 
*Eventuellt kan det vara så att Maken skulle hävda att jag ändå aldrig dammsuger. Typ.

Kommentarer
Postat av: Mamma/mormor

😀

Svar: 😁
fridasfunderingar.blogg.se

2014-12-05 @ 14:30:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback