Treåringar säger de roligaste saker!

Jag har vabbat med galen treåring idag.
 
När det närmade sig lunchtid så föreslog jag att jag skulle
äta upp LillA själv till lunch tog ett låtsasbett och sa: 
Mums! Smakar som LillA!
 
Men si nej. Jag fick visst inte äta upp honom.
 
Jag: Varför inte det?
LillA: För då haaar du ju ingen LillA sen.
Jag: Jahaaaa. Men vad ska vi äta då?
LillA: Dig!
Jag: Mig? Men då haar du ju ingen mamma sen!
Vad ska vi äta istället då?
LillA: Pappa!
Jag: Pappa? Vad smakar han då?
LillA (blixtsnabbt): Cola!
 
 
Lite senare busade vi och jag frågade var min bebis 
tagit vägen.
 
LillA: Men han har ju blivit stoooor!
Jag: Har han? Men vad ska han jobba med när han blivit stor.
LillA: Men jag ska ju jobba med samma som dig!
Jag: Vad var det nu jag jobbade som?
LillA: "Arbetskamrat".
Jag: Jahaaa. 
 
Sen gick vi igenom vad pappa och morfar jobbar med
för att komma till mormor.

Jag: Men vad jobbar mormor med då?
LillA (blixtsnabbt): Häxor jobbar inte.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Treåringar har stenkoll - på allt! ;)
Så muntrar de upp livet för de runt omkring och för oss andra här i bloggen så om jag får frågan vad en 3-åring är så blir det utan tvekan: GLÄDJESPRIDARE.

Hoppas att han mår bättre den LillA!

Svar: Fint sagt! För det är han lille LillA! Glädjespridare alltså. Han mår bättre men är fortfarande förkyld.
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Mormor

Ha ha!

Svar: Är han arvlös måntro?
fridasfunderingar.blogg.se

2014-01-21 @ 12:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback