Levande

LillA planterade frön på sin förskola för några veckor sedan. Vi fick ta hem mjölkpaketet som utgjorde "krukan" för ca två veckor sen och det har växt så det knakar.

Idag tog jag tag i planteringen, och jag ser med spänning fram emot om de klarar sig.

Jag och grabbarna har dessutom planterat i krukor, men det glömde jag fota och nu är jag för trött för att orka gå ut och göra det.

Det känns i ryggen när man planterar...


Tegelstenarna finns där för att gräsklipparmannen, också känd som "Maken" inte ska begå mord på de oskyldiga små solrosorna som det sägs att det ska vara. Återstår att se om det är det....


Kommentarer
Postat av: Malin B

Smart drag med tegelstenarna!!! :)

Svar: Vis av erfarenhet tyvärr....
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: Johanna

Sådär ser inte våra solrosor ut iaf ;-) Du måste ju visa sen hur dom ser ut när dom blommar!

Svar: Från en säker källa ( läs fröknarna) så är det majs. Jag har på känn att de kommer dö.
fridasfunderingar.blogg.se

2014-06-04 @ 15:34:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback