Walk a mile in my shoes


Jag håller på att gå in mina nya skor.
Igår och halva dagen idag gick det hur bra som helst, men efter lunchpromenaden kom skoskaven som ett (o)välkommet brev på posten.

På tal om promenad så har jag just avverkat en kvällspromenad i gott tempo. Med tanke på pollenallergin jag har just nu funderar jag på att ge mig själv en tapperhetsmedalj! ;-)

Sen avslutade jag det hela med att göra mina övningar. Inhandlade dessa förra veckan så nu kan jag göra nästan hela mitt sjukgymnastikprogram hemma.


Nu när det är varmt och Fridasäkert (läs:halkfritt) så föredrar jag att gå ute istället för ett löpband inne någonstans.

Nästa vecka väntar ett sju kilometerslopp ( fast jag går såklart) och i början av juni är det Kommunjoggen som jag också ska delta i.

Fast egentligen har jag startat resan mot stora målet i september-Tjejmilen 2014.

Nu har jag varit duktig nog för idag tycker jag!

Ha en fin kväll!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Skoskav är ett gissel. Jag brukar gå korta, korta rundor till att börja med när jag skaffar nya skor.
Kom på att detta kanske är en anledning till att jag alltid gillar mina gamla så mycket!

Lycka till med alla övningar och promenerande.
Jag delar upp min mil på fyra tillfällen i veckan när jag joggar. ;) Kan ju låta lite snitsigt annars: "Jag SPRINGER en mil i veckan."
Inte ett ord om i vilken takt eller hur många gånger det delas upp på...

Svar: Håhå! Det är ju ett fantastiskt upplägg. Det ska jag också köra med!!!!! En mil i veckan upplägget alltså. Jag kommer låta som jag är väldans vältränad 😁👍
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback