Vi kan inte kalla det för vilodag

På mina lediga fredagar brukar jag mest återhämta mig, och mysa med LillA.
Idag var det lite annorlunda.
När StorA skjutsats till skolan for jag och LillA till stan och åt lyxfrukost hos mamma/mormor. Efter det dammtorkade jag, med uppehåll för fika då också min farmor kom förbi. 

När jag kom hem fortsatte jag när jag ändå var igång, så nu är även detta hus dammfriare. Känns skönt!

Kan erkänna att en anledning till att jag fortsatte berodde på Makens reaktion igår när jag berättade att jag skulle bort och städa (som ni vet gillar jag att ha rent, men avskyr att städa och är därmed egentligen en skam för oss födda i Jungfruns tecken).

Makens replik igår?

Maken: Ja mamma ( alltså hon som inte får nämnas på bloggen men vi kan kalla henne för "svärmor")sa ju att du skulle nyttja fredagarna till att städa. Men det är klart, hon sa ju inte var du skulle göra det.

Förstår ni att jag kände pressen?!?

Nåja.
Huset är dammtorkat, Maken ska dammsuga och ikväll kommer mina föräldrar på middag. 

Det blir en skön fortsättning och avslutning på den här "vilodagen". ;)

Advent i köket


Ha en fin fredag du med!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Tusen tack för städningen! Känner att det skulle kunna bli en tradition.......😀
Kraaaam

Svar: Jag håller med! Städ, surr, lyxfrukost, fikapaus och mys! It's a date! ❤️
fridasfunderingar.blogg.se

2014-11-28 @ 15:48:13
Postat av: Malin B

LEDIGA dagar är bara ett namn! ;)
Jag vet, jag har ju haft ledigt en dag i veckan i 21 år...

Svar: Eller hur?!
Men det är roligt att umgås med mamma så att vara där kändes inte jobbigt alla!
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback