Förlåtelse

Jag kommer hem från vattengympan.
Maken dammsuger och LillA ligger i sin säng.

Maken: Ska du berätta för mamma vad som har hänt?
LillA: Kan inte du göra det?
Maken: Nä gör det du.

Jag sätter mig på sängkanten

LillA: Jag lekte med förstoringsglaset och den råkade putta ner tavlan så den gick sönder.
Jag: Vilken tavla?
LillA: Den på mig och StorA men det gör ingenting, jag förlåter dig!
Jag: Du puttade ner tavlan och förlåter mig?
LillA(med eftertryck): Det var förstoringsglaset som hedde sönder den.
Jag(road): Ok, så förstoringsglaset hedde sönder den och du förlåter mig?
LillA: Ja. Vill du ha en kram?


Som tur var så klarade storebror, som satt direkt under, sig utan skador trots allt glassplitter.


Kommentarer
Postat av: Mormor

Han är så rolig! Tur du blev förlåten!!

Svar: Eller hur?! 😄
fridasfunderingar.blogg.se

2014-09-24 @ 23:17:52
Postat av: Malin B

Han är då klok och gullig er son!
Skönt att det inte blev värre utgång av det hela för hujedamej vad glassplitter kan ställa till det.

Svar: Jo, tavlan brydde jag mig inte så mycket om....fast förstoringsglaset fick flytta!!!
Det kan ju uppenbarligen inte bete sig. 😉
fridasfunderingar.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback