Vad hette han sa du?

LillA har besökt församlingsgården med förskolan idag där de fått höra "en saga om varför vi firar påsken" som han uttryckte det.

LillA: De var dumma med Jesus och spikade upp honom på ett kors. Det var så man dödade folk då.

Jag: Vad hände sen då?

LillA (med ihoprynkade ögonbryn): Han kom tillbaka. Jag tror det var som en ängel faktisk....

Jag: Vad hände sen då? Var for han?

LillA: Jag minns inte.

Jag: Han for ju till himlen till sin pappa. Minns du vem de säger är Jesus pappa?

LillA ( med ännu mer ihoprynkade ögonbryn och med allvarlig röst): 
Jag tror han hette Gustav.




Där fick mamman liiiite svårt att hålla masken kan jag säga... 😂😂😂😂





Kommentarer
Postat av: Malin B

Gustav, som i Svensson, Svensson.
Folkligt liksom. ;)

Svar: Jag tror det skulle bli en hit! 😊
fridasfunderingar.blogg.se

Postat av: SvBG

Det var ju inte så långt ifrån... Gu... stav... :-)

Svar: "Nära skjuter ingen hare som vi säger här på forte" 😉
fridasfunderingar.blogg.se

2015-03-26 @ 23:05:19
URL: http://www.svenbertilgrahn.se
Postat av: Emma

Haha! Han är ju bara för underbar =)

Svar: Idag gissade han på "Hans" 😂😂😂
fridasfunderingar.blogg.se

2015-03-27 @ 20:43:56
URL: http://emmabogren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback