Trädgårdsextra

Jag har en dröm om att ha en fin trädgård.
En lättskött dylik,med växter som inte behöver så mycket TLC.
Har planer för framsidan till nästa år, för vi har nämligen hus med torpargrund
och grunden i sig är..inte vacker i alla fall.


Under vinter kommer jag att skissa på möjliga lösningar och jag sitter redan nu och kikar runt för att få inspiration.

Det finns många bloggare som har fina trädgårdar, men
Liza och Barbro kan nämnas extra i detta sammanhang så kika gärna in hos dem!

Min trädgård (valda delar) 2007:

Buskar som döljer torpargrunden

Den lilla del som faktiskt döljer grunden...ni kanske förstår problemet!


Lummigt

Ibland visar kameran det jag själv inte kunnat se. Har aldrig sett att  denna del varit så inbjudande.



Gillar färg, men vill samtidigt ha det stilrent.
Lummigt,stilrent och lättskött är mitt önskemål.
Stenar är en favorit, men på vår går finns bara sand.
Måste nog gå på stenjakt!


Jag har blivit utvald av den underbara Lisa i en utmaning.
Tusen tack! Mycket snällt!
Själv fixar jag inte sånt, får ångest när jag ska välja ut någon.
Så, jag rekommenderar härmed alla i min länklista.
Jag vet.
Jag gör det enkelt för mig!

Men jag står för att de alla är värda ett besök!





Text och bild: © Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Vildängel

Jag drömmer också om en lummig och grön trädgård - men har ännu inte hittat något hus med tillhörande gård att anlägga den på ;)

Postat av: Fridasfunderingar

Vildängel:Haha!Jo,det kan ju definitivt underlätta att ha ett hus till att börja med!

2007-08-02 @ 12:29:39
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Härligt att få planera en trädgård! Själv får jag nöja mig med min balkong så länge. Tills dess njuter jag av att kolla in alla andras mysiga trädgårdar.:-)

2007-08-02 @ 15:07:53
URL: http://scaniatjejen.blogg.se
Postat av: Liza

Du vet var det finns stenar.. stenar.. stenar.. och mera stenar.. stenar.. och stenar.. stora och små och allt däremellan!
Kram!

2007-08-02 @ 19:14:23
Postat av: Karin

Åh, känner igen mig i trädgårdsbekymmer. Känner bara att vi har så mycket inne att göra att det räcker med att bara klippa gräsmattan som det är nu.

2007-08-02 @ 20:26:59
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Hej! Hit hittade jag och här var det ju trevligt! Är du också Piteåbo? Jag återkommer till dig! Välkommen till min blogg om du vill!

2007-08-02 @ 21:25:14
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Vicke

HÄr har du en till som drömmer om en grön lummig och framför allt mycket snyggare trädgård än den vi har;)
Kram

2007-08-02 @ 22:10:16
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Scaniatjejen:Ibland låter det inte alls så dumt med att ha balkong! :D
Liza:I'll be there!!!KRAM!
Karin:Vi är ungefär i samma sits just nu.Mycket inne + att färdigställa altanen har prio av det som är ute. Men planering inför förhoppningsvis nästa sommar känns rätt kul!KRAM!
Maria-jag blommar:Hejsan!Skoj att du hittade hit! Jepp, jag är också Pitebo!Det finns ett par av oss :D Kikar in lite senare!
Vicke:Visst är det härligt att drömma!?Ännu härligare vore det om det bara mirakulöst blev klart över en natt det man drömmer om-helst gratis! ;-) KRAM!

2007-08-02 @ 23:46:23
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback