Jag tänker med hjärtat



Rosen jag fick av en vän med familj på födelsedagen står fortfarande
i full prakt på köksbordet.

Imponerande!

Imponerad var jag även över Mona Sahlin i kvällens debatt.
Vilka som är det enda arbetarpartiet får folk fortsätta tvista om.
Däremot blev det otroligt tydligt vem som är det enda mänskliga
partiet, och det är inte herr Reinfelts som anser att alla som inte jobbar
bara är tärande latmaskar som ska skämmas och straffas för sin ofrivilliga
arbetslöshet eller sjukskrivning genom att få (för) lite i plånboken.
Jag är å andra sidan inte förvånad över detta då det
för mig varit skrämmande tydligt riktigt länge vilken
nedlåtande människosyn vår nuvarande statsminister med gelikar har.

Imorgon ska jag rösta.
Inte bara det.
Jag ska rösta rätt och det är rött.
För tänker med hjärtat och på ALLA mina medmänniskor.
Eller alla och alla. Undantaget blir Reinfeltd och hans gelikar som kommer tappa
många tusenlappar på den rödgröna politiken. Det är ju synd för dem förstås...

Vi i vårt hushåll avstår gladeligen "våra 500 kronor" så mina
arbetssökande, sjukskrivna eller pensionerade medmänniskor
ska få tillbaka ett drägligt liv.



Frida














bloglovin




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan bara hålla med dig om allt du skrivit, heja Mona. Tack för en fin och inspirerande blogg. Kram Bibbi

2010-09-12 @ 23:44:50
Postat av: Frida

@Bibbi:

Känns skönt att det är fler än jag som tycker så!

Sen måste jag få tacka för de fina orden.De värmer!

Kram,Frida


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback