Byggkaos

Jag rök ihop med StorA här på förmiddagen. Orsaken var att han börjat riva ett legobygge (Garmadons mörka fästning) trots att han lovat att låta det vara. Jag reagerade som en mogen sexåring och svor att aldrig mer köpa lego åt honom om han inte skulle återställa det hela.

Vi kan säga att jag lugnt la ner ritningen framför honom och att han glatt började bygga. Det är dock ren och skär lögn. Bygget är dock relativt återställt efter att hans ömme fader grep in ungefär efter att StorA klargjort att jag inte var hans mamma längre.



Visst är det bra att pojken har fantasi, men ofta säger han att han " behöver" delen när han river ett bygge.

Det argumentet köper jag inte riktigt.

(Slutsatsen är nog uppbyggd från grunden och jag bifogar bildbevis.)

Oanvända byggklossar som väntar på att skapas med.


Mvh,
Enbarnsmamman (tydligen) som inte tänker köpa fler legobyggnader





 


Kommentarer
Postat av: Carola L

Fast det är ju det som är grejen med LEGO man ska ju ta i så är bygga annat - hur kul är det annars?!

Postat av: Frida

Carola: Absolut! Fast med tanke på hur många delar han har som väntar på att användas så känns det som att hans fantasi kan få sitt utlopp ändå :D

Trevligt att du kikade in!

2011-12-28 @ 15:58:44
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Barnen brukar "köpa tillbaka en" framåt kvällen eller när de är hungriga! ;)

Som den goda mor jag är ställer jag mig på din sida, lovat är lovat! Här finns byggnadsmaterial så det räcker.

Lego är dock ett riktigt roligt för skapande.

2011-12-28 @ 20:33:06
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Annika

Kikat in hos dig några gånger tidigare, men tror inte jag kommenterat nåt så jag tänkte bara ge mig tillkänna. Jag har jobbat med din mor en gång i tiden på "Journalen". Var och lyssnade på er julkonsert i EFS-kyrkan förresten, jätteduktiga var ni :) Ha ett gott nytt år!

2011-12-30 @ 19:29:20
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Du ska veta att du förgyller dagarna för mig också!!!

Ett riktigt gott slut och ett gott nytt år till dig också!

2011-12-30 @ 20:40:59
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback