Äpplet faller inte långt från trädet

Onsdagen började allt annat än mysigt.

Båda barnen vaknade före soluppgången (kändes det som) och
sedan gjorde de allt i stereo; bajjade, gnällde och grät var
det som de valde att göra. Personligen tycker jag det är roligare
om de kunde välja att skratta samtidigt, men det är väl bara jag.

Orsaken till StorA:s utbrott var att hans käre far hade
ätit upp alla de kakor hans farmor gett honom dagen innan.
(Hon hade visst en förhoppning om att få en kaka nästa gång hon
hälsade på vilket tyvärr bevisar hur lite hon egentligen känner oss).

StorA ringer upp sin far för att upplysa honom om hur det förhåller
sig, men får inget svar.

När fadern ringer upp en kvart senare så får sonen luren, klämmer
fram några tårar igen och säger till sin pappa med anklagande, darrande röst
att "det var ju MINA kakor"!

Fadern försöker kväva skrattet som hotar tränga fram och
lovar bot, bättring och kompensation.

Det enda jag kunde tänka på var att jag hade gjort samma sak.

Alltså ringt och skällt ut Maken för att han ätit upp kakorna om
de varit mina. Fast jag hade nog inte gråtit. Nej. Inte gråtit i alla fall...



Sen är det ju ett klart rookiemisstag i Kaktjuvsbranschen att lämna
beviset ståendes på bänken...

Torsdagen har dock börjat klart bättre. Väntar trevlig besök
från
Liza, Cissi och Eva. Ska bjuda dem på fika med StorA:s
godkännande så det inte blir några schismer.

Ha en bra dag!

Frida

Kommentarer
Postat av: Cissi

Haha, ja, jag måste nog kolla med storA innan jag fikar något :p



Syns snart, kraaaaam

Postat av: Lenajl

Jag tror att jag ska göra ett tappert försök å hjälpa till att fylla frysen hos familjen L! :)

2011-06-16 @ 14:50:22
Postat av: Lenajl

Jag tror att jag ska göra ett tappert försök å hjälpa till att fylla frysen hos familjen L! :)

2011-06-16 @ 14:51:05
Postat av: Malin B

Skicka StorA till mig, jag har alltid kakor! ;)

Fast det kanske inte duger med hembakade? Mina barn brukar iallafall gilla köpekakor MYCKET bättre, helst Delicatos. De på bänken där hos dig slinker också väldigt lätt ner...

Och du, skratta är mycket bättre än att gråta!

2011-06-16 @ 17:49:50
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Frida

Cissi: Det gick ju bra idag med fikat :D Kul att träffas! Kram!



Lenajl:Vi ställer upp på det!



MalinB: Absolut kan jag skicka honom, fast bäst är väl om jag följer med och smakar kanske? ;-) Han älskar allt fika, både "köpes" och hembakt (och det gör hans ömma moder med) .D

2011-06-16 @ 18:40:08
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: EVA

1000 1000 tack för en suveränt trevlig eftermiddag !!! Himla gott fika och en massa härligt surrande :D:D:D

Det här fortsätter vi med och det bör väl bli hos Cissi nästa gång...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-06-16 @ 21:24:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Haha, japp :) Han är för skön :)

Tuuuuuusen tack för idag :) Grymt trevligt och grymt gott :)



Kraaaaam och trevlig helg :)

2011-06-16 @ 21:26:50
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Mamma/mormor

Tusen tack för idag! Vi måste träffas snart igen! Gott fika och trevligt sällskap på eran mysiga altan... Kan inte bli bättre!

Hälsa P att han INTE ska röra prinsens kakor!

Kraaaaaam!

2011-06-16 @ 22:51:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: margaretha

Måste bekänna att jag spelar i samma liga som din make....men jag tror att jag är bättre på att gömma spåren efter mig:-) du kan ju alltid fråga min dotter:-) Hon vet hur stora A känner sig! Kram vännen I miss u

2011-06-17 @ 00:17:27
Postat av: Frida

Eva: Håller med dig till fullo i allt! KRAMEN!



Cissi: Håller med dig också till fullo! Kram!



Mamma/mormor: Såklart vi måste träffas snart igen. Stan på fredagar verkar för övrigt vara "the place to be" om man vill spontanträffas :) Kram!



Margaretha (värst vad det lät formellt): Jag vet ju minsann hur du blev straffad för dina tjuverier ;-) Saknar dig med! Kram!

2011-06-17 @ 18:01:53
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback