Bara röra av alltihopa

Jag får skylla mig själv.

Efter ett par  framgångsrika år trodde jag att jag hade lämnat mina
gamla misstag bakom mig.

Jag vågade tror att jag var rätt så bra.
Inte fantastisk, men bra.

Jag skulle servera pasta med köttfärsås till familjen idag.

Något jag brukar vara riktigt bra på.

Men....nej.

Jag har idag serverat sojaindränkt röra med köttfärs i, toppat
med pasta som gick att rädda.

Sojaköttfärsåsen kan förklaras med att jag fick för mig att den har
man ju mest för färgens skull och att den inte smakar så mycket.

Det var fel. Tydligen.  *rullar med ögonen*
Tackar ödmjukast Maken för den upplysningen när vi satt
oss vid matbordet för att äta.


Pastan var någon sån där finflose spaghetti som ska koka i 18 minuter.
Jag råkade (läs: tänke mig inte för) ta lilla pannan och fick tillbringa
tre minuter med att försöka trycka ner pastan så den hamnade under vatten.

Sen behagade hälften att fastna i botten.



Hela måltiden smakade äckelpäckel tyckte hela familjen.
Ja, utom LillA då förstås.
Han bad om mer och tackade artigt för maten.

Hur var det nu?
När utvecklas barns smaklökar nu igen?


Bedrövade hälsningar,
Hon som känner sig tillbaka på ruta ett....


Kommentarer
Postat av: Malin B

Hav tröst!

Gör som jag.

På kylskåpet skriver jag upp veckans matlista, 16- och 18-åringar är SUPERDUKTIGA på att fixa så att middagen står på bordet när den utarbetade modern slår upp dörren på kvällskvisten. ;)

Just köttfärssås är ICAS egna vs Findus. ;)

När barnen själva väljer...

Pasta kan alla fotbollsspelare koka perfekt så fram med bollen och låt grabbarna lira, om inte annat för spagettins skull.



Jo, det lät nog lite bättre än vad det är. Glömde ju alldeles att på söndagen får den lilla mamman fixa och förbereda en massa med maten... Men just köttfärssås duger inte annat än de där på burk, det är nog därför vi har det minst varannan vecka på vår meny. ;) Lite win-win, jag slipper fixa och de får god mat...

Postat av: Läna

Jag älskar dig Frida! :)

Du kan tigga dig till ett tröstpris på min blogg.

Och alla andra som vill kan också försöka vinna en söt present. :)



Kram!

2012-04-16 @ 20:04:27
URL: http://lillafavoriten.blogg.se/
Postat av: Annika

hahaha, underbart inlägg! Känner igen mig angående sojan, har gjort EXAKT samma misstag en gång, men du - köttfärssåsproffs FÅR göra fel ibland! Nästa gång blir det kanongott och då är detta glömt.

Kram!

2012-04-17 @ 00:20:56
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Fru Lejon

Du har inte ångrat dig angående recepetbytet då...? :-)

2012-04-17 @ 15:37:02
Postat av: mo

Haha, ja vissa dagar blir det bara fel...Tur att någon gillade maten i alla fall ;)

Kram

2012-04-18 @ 19:12:41
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Frida

Malin: Jag ska snarast se till att de lär sig laga mat. Deras far får lära dem. Intresset är det inget fel på hos någon av dem, men det får aldrig vara med mig i köket för då tappar jag fokus.

Jag menar. Så här bra gick det ju dennna gång, och då var jag ändå själv.......



Läna: Jag försökte ju! Rimmade och allt. Men icket ett tröstpris. Kan jag få en fikastund med dig som tröstpris? Det skulle vara första pris i min värld!



Annika: Har du???!! PÅ riktigt! Åh så glad jag blir och helt plötsligt känner jag mig inte riktig så ensam.... :)



Fru Lejon: Det här (om något) bevisar väl att jag ha självinsikt nog att avstå från sånt som inte jag kan bidra till. Å andra sidan kan du får skicka vidare mitt recept på sojafärs, den bjuder jag på!



Mo: Jo, visst var det?! Stackarn kan ju inte ha några smaklökar överhuvudtaget dock.... :)

2012-04-18 @ 21:47:16
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Frida, jag gillar dig verkligen - precis som du är. Du är alltid välkommen till mig när som helst, hur som helst. Det är just DET som är det fina med riktiga vänner tycker jag.

2012-04-19 @ 22:58:47
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack underbara Frida. Den där kramen gjorde susen! :)

Stora kramar tillbaka!

2012-04-20 @ 08:46:01
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback