Det finns en lag...

...som heter "lagen om alltets jävlighet".
Här i vår familj är den välkänd.

Jag var hos farbror doktorn idag.
Fanns inget att göra då det är en virussjukdom.
Fast nåt gav det ju.
Fick ju veta att jag tydligen har eksem i örat.
Har haft det länge.
Skönt att slippa ha kliiga öron framöver.
Nåja.

Klockan tio kom P hem.
Misstänkt magsjuka.

Svärmor är sjuk.

Hade annars tänkt hysa ut A dit över natten-för allas skull.

Stackars han.
Två sjuka och orkeslösa föräldrar.
Och stackars oss.
Två sjuka och orkeslösa föräldrar.
Fattas bara;
En sjuk, orkeslös liten kille.
*håller tummarna för att vi slipper det sistnämnda*


image512
Skulle vara trevligt om änglarna ville vara på vår sida snart.....



Gnällobert over and out.



Gnällig text och fin bild:©Fridasfunderingar.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

Man herregud, hur mkt otur i sjukdomsväg kan man ha? skulle gärna varit där och avlastat er lite. Men jag ska tänka på er och önskar er all tillfriskning som är möjligt!
psst, visst e jag en ordentlig boknörd! hemskt! Själv vill jag iaf inte bli sjuk, sista "skriftliga" tentan (grupptenta) på fredag!
Kram!

Postat av: Sandra

Ojojoj jag hoppas ni kryar på er! Kram Sandra

2008-03-26 @ 19:44:40
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Isabelle Hessling

Du får vila så mycket du kan och vänta ut det elaka viruset. Skickar mängder med krya på dig-tankar och håller samtidigt tummarna för att sonen klarar sig. Styrkekram!

2008-03-26 @ 20:11:37
URL: http://www.humleochdumle.se
Postat av: Helena

Nä, men stackars er!! Sjukdom på sjukdom. Det är minst sagt knäckande det. Krya på er nu!! Kram Helena

2008-03-26 @ 20:56:49
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej Frida! Jag kan be lite för dig, så där icke-fanatiskt, men ändå, så ska jag göra mitt för att änglarna ska bre sina vida vingar.

Nu har jag gjort knipövningarna och fick ett halvljumt okej... Jag ska bättra mig. Jag tänkte bjuda hem dig och Anna och Camilla. Kanske nästa vecka? Tisdag perhaps... Jag ringer.

Kram

2008-03-26 @ 22:24:08
URL: http://kulturkofta.blogspot.com
Postat av: Carola

Ja, vi lider med er, vi håller just på att tillfriskna från 1 veckas feber/hosta/snorighet m.m..
Allihopa förutom (*knacka, knacka*) minstingen Kevin har legat pall flera dagar.. Så jag hoppas för er skull att det ger med sig snart, själv har jag bara en irriterande ond hosta kvar:P

Wille har haft sin första feberfria dag på 1 vecka idag, skönt med en kille som är liite glad iaf. :) Nu måste vi bara få i han all mat han inte ätit på 1 veckas tid, stackarn =/

Som sagt, Krya på dig/er!! Det är satans jobbigt o va sjuk! Kramar /Carola

2008-03-27 @ 00:15:52
URL: http://blogg.cartom.se
Postat av: Lena

Jag har många änglar här, så jag skickar ett par. Skickar dom
med vinden, det går snabbast! :) kram!

2008-03-27 @ 10:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback